شنبه , اردیبهشت ۱ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

در سامانه یاران ریسی تمام افراد کابینه باید حائز اهمیت تمام شرایط باشند.

فعال سیاسی اصولگرا گفت: شخصی می‌تواند در هیئت‌دولت حضور داشته باشد که به سیاست‌های کلی نظام معتقد بوده و انگیزه و توانایی کافی برای کار را داشته باشد. الزاماً اشخاصی که در سامانه یاران رئیسی بیشترین رأی‌ را می‌آورد، دارای تمام این شرایط نیست.

سامانه یاران رئیسی؛ خوب ولی ناقص/ افراد کابینه باید حائز تمام شرایط دولت باشند

ناصر ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست داخلی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، پیرامون ایجاد «سامانه یاران رئیسی» به جهت نظرخواهی از مردم برای انتخاب اعضای کابینه دولت سیزدهم گفت: این شیوه برای انتخاب اعضای کابینه دولت جدید، خوب است ولی کامل نیست؛ به طور مثال اگر مردم در این سامانه یک فرد را به عنوان وزیر آموزش‌ و پرورش انتخاب کردند و او بیشترین رأی‌ را در سامانه مذکور کسب کرد، لزوماً شایسته‌ترین فرد برای این وزارت‌خانه نیست.

وی افزود: این سامانه نهایتاً می‌تواند نظرخواهی کند تا به سلایق نخبگان و اقشار مردم توجه شود و الزاماً نباید ملاک‌های رئیس‌جمهور برای انتخاب کابینه محدود به این سامانه شود.

بیشتر بخوانید: مشارکت مردم در انتخابات باعث افزایش اقتدار کشور می‌شود

تحلیلگر مسائل سیاسی درخصوص شرایط افراد برای حضور در کابینه دولت آینده اذعان کرد: فردی که به عنوان یک عضو هیئت‌دولت انتخاب می‌شود، باید با مجموعه کابینه و سیاست‌های رئیس‌جمهور هماهنگ باشد. علاوه بر این افراد برای حضور در کابینه باید تجربه کاری مربوط به حوزه مسئولیت را داشته و از نظر سلامت و دوری از فساد، شرایط درست و مشخصی داشته باشد.

ایمانی ادامه داد: شخصی می‌تواند در بدنه دولت حضور داشته باشد که به سیاست‌های کلی نظام معتقد بوده و انگیزه کافی برای کار را داشته باشد. الزاماً اشخاصی که در سامانه یاران رئیسی بیشترین رأی‌ را می‌آورد، دارای تمام این شرایط نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا افراد حاضر در دولت فعلی و دولت‌های پیشین هم می‌توانند در کابینه دولت سیزدهم حضور داشته باشند، تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی گفت که ملاک‌اش برای انتخاب کابینه شایستگی افراد است بنابراین لزوماً نمی‌توان افراد را به دلیل حضورشان در دولت‌های پیشین کنار گذاشت. اگر با این ملاک پیش برویم، طبیعتاً بخشی از مسئولین دولت فعلی و دولت‌های پیشین شایستگی‌هایی دارند و باید از آن‌ها استفاده شود.

این فعال سیاسی اصلوگرا اظهار کرد: متاسفانه در ۳۰ سال اخیر این روال وجود داشته که نه تنها مدیران ارشد، بلکه معاونین وزرا، مدیران کل و حتی کارشناسانی که در دولت حضور داشتند، پس از تغییر دولت برکنار می‌شدند. این روش غلط است؛ ما افرادی را داریم که در تمام سطوح دولت فعلی و دولت‌های قبلی حضور داشتند و مدیران شایسته‌ای هستند.

ایمانی پیرامون مسئله جوان‌گرایی در دولت آینده اذعان کرد: رهبری در همان زمانی که بحث دولت جوان انقلابی را مطرح کردند، فرمودند که این جوان‌گرایی به معنی صرف حضور جوانان نیست و باید از افراد باتجربه هم استفاده کرد.

وی افزود: دولت باید به گونه‌ای باشد که هرچقدر از سطح مدیران ارشد کابینه به سمت مدیران میانی پایین بیایم، حضور جوانان پررنگ‌تر باشد. اگر یک فرد با سن زیر ۴۰ سال و یک فرد با سن بالای ۵۰ برای یک سمت مطرح باشند و تجربه، توانایی، انگیزه و توان مدیریتی یکسانی داشته باشند، قطعاً باید فرد جوان‌تر بر سر کار بیاید ولی اگر یک فرد بالای ۵۰ سال، توانایی داشته باشد که سایر افراد از آن بی‌بهره باشند، باید از او استفاده شود؛ در این مسئله نباید صرفاً به سن شناسنامه‌ای افراد نگاه کرد.

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه در هیئت دولت باید حتماً از افراد مطمئن و لایق استفاده کرد، گفت: البته می‌توان در سطوح پایین‌تر مانند مدیران‌کل، معاونین وزرا و به طور کل رده مدیریت میانی از جوانان استفاده کرد زیرا این افراد مدیران آینده کشور خواهد بود.

این مطالب را نیز ببینید!

فرمانده کل ارتش: تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد

سرلشکر موسوی درباره شنیدن شدن صدای شلیک سنگین در اصفهان تصریح کرد: با توجه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *