چهارشنبه , اردیبهشت ۵ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

چرا با خاموشی برق، اینترنت قطع می‌شود؟

یکی از چندین و چند عوارض ناشی از قطعی برق، بروز اختلال در اینترنت است. اغلب افرادی‌که چه با گوشی و چه با دیگر دستگاه‌ها به اینترنت متصل هستند، از کم‌شدن سرعت و یا حتی قطعی آن در هنگام خاموشی برق ابراز شکایت کرده‌اند؛ هرگاه برق قطع می‌شود؛ شبکه‌های اتصال به اینترنت نیز با مشکلات فراوانی مواجه می‎شوند و این اتفاق برای آنانی که شغل‌شان وابستگی تام به استفاده از اینترنت دارد، مشکل‌آفرین شده،این مشکل حتی در تماس‌های تلفنی با موبایل هم به‌وجود آمده است.
اما مشکل از کجاست؟ مشکل نخست همان قطعی برق به مدت ۲ و گاهی تا ۴ و ۶ ساعت در برخی مناطق است. وقتی برق قطع می‌شود؛ دکل‌های تلفن همراه به شارژکننده خود متصل می‌شوند تا ارتباطات اینترنت سیار و مکالمات را طی این مدت حفظ کنند.اما این باتری‌ها فقط پاسخگوی دو ساعت شارژدهی هستند و با پایان این دو ساعت، ۸ ساعت زمان لازم دارند تا دوباره شارژ شوند! در واقع این باتری‌ها برای ورود مجدد به شبکه، باید ۸ ساعت به برق متصل باشند تا شارژ شوند، که قطعی متناوب برق این فرصت شارژ دوباره را به برخی از دکل‌ها نمی‌دهد. به این ترتیب در برخی مناطق که برق چندبار در روز قطع می‌شوند با قطعی اینترنت هم مواجه هستند.
دوم؛ در حالی‌که اپراتورها از مشکلات تأمین حامل‌های انرژی در کشور آگاه اند، چرا در به‌روز رسانی دستگاه‌های خود همتی به خرج نداده و از باتری‌هایی با طول عمر بیشتر استفاده نمی‌کنند؟ مشکل قطعی برق اگر در بهار و تابستان به علت خشکسالی و کمبود آب است در پائیز وزمستان به علت کمبود گاز و دیگر سوخت‌های فسیلی خواهد بود. بنابراین اپراتورها وظیفه دارند در چهارچوب مشتری‌مداری، در ازای گران‌کردن خدمات خود، خدمات بهتر و با کیفت‌تری هم ارائه کنندو بنابراین انتظار می‌رود اپراتورها با درک وضعیت کشور و مردم، یا تعداد باتری‌های هر دکل را بیشتر کنند، یا سراغ باتری‌هایی با توان بیشترو یا خورشیدی بروند و آن‌ها را خریداری کنند و نگذارند کار به «فرسودگی» بکشد.

منبع  افرینش

این مطالب را نیز ببینید!

وضعیت “قابل قبول” در شرایط نا آرام؟!

اگر در حوزه های مختلف حرف ها و اظهارات برخی مسئولان را نسبت به بهبود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *