جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

چراغ گالری ها همچنان روشن است

در روزهای گرم تیرماه و در شرایطی که تهران در شرایط قرمز کرونا به سر می برد و مشکلاتی چون قطعی مکرر برق هم مزید بر علت شده است، چراغ برخی نمایشگاه های هنری همچنان روشن است تا علاقمندان را برای لحظاتی فارغ از دغدغه ها، به فضایی سراسر فرهنگی ببرد.

آنچه در گزارش رمز فردا می خوانید نگاهی به برخی از نمایشگاه های هنری است که این روزها در گالری های تهران در حال برگزاری است؛ با این حال پیشنهاد می شود برای اطمینان از باز بودن گالری و همچنین رعایت پروتکل های کرونایی، پیش از عزیمت با شماره های درج شده در این گزارش تماس گرفته و با متولیان برگزاری نمایشگاه ها هماهنگی کنید. 

ضمن اینکه نمایشگاه‌های موزه معاصر تهران و همچنین نمایشگاه های  فرهنگستان هنر و مجموعه‌های تابعه به دلیل آنچه رعایت پروتکل ها اعلام شده است، تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

«پَژواک رنگ‌ها»ی ۴۹ هنرمند

«پَژواک رنگ‌ها»، تازه ترین نمایشگاه گروهی ۴۹ هنرمند در رشته‌های مختلف است که به صورت آنلاین و برخط برای مخاطبان به نمایش گذاشته می شود.

این نمایشگاه گروهی در شش رشته نقاشی، عکاسی، حجم، تصویرسازی، تذهیب و خوشنویسی برگزار می شود.

آثار هنرمندان شرکت کننده، در صفحه‌های رسمی اینستاگرام نگارخانه آتشزاد: @Atashzad_gallery، نگارخانه پِریژا: @perizha_art_gallery، گروه هنری رَها: @raha.art.group و پلتفرم اطلاع رسانی هنری ایران: @artnewsir در قالب ویدئو از روز پنج شنبه، ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۰ در معرض دید هنردوستان قرار می‌گیرد.

نمایش آثار هنرمندان دهه‌های آغازین ورود هنر مدرن به ایران

هشتمین نمایشگاه «کلکسیونر» در آرتیبیشن با آثاری از هنرمندان پیشکسوت و هنرمندانِ دهه‌های آغازین ورود هنر مدرن به ایران افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه با توجه به اعلام محدودیت‌های کرونا به صورت آنلاین (www.artibition.net) از روز جمعه هجده تیرماه دایر خواهد شد، اما برای علاقمندانی که مایل به بازدید از آثار هستند می‌توانند با هماهنگی قبلی (تلفن تماس جهت هماهنگی و بازدید از آثار: ۰۲۱۲۲۹۲۲۵۳۸) و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به آرتیبیشن بیایند.

هشتمین دورۀ این نمایشگاه با تعداد ۲۲ اثر از هنرمندانی چون سهراب سپهری، محسن وزیری مقدم، هوشنگ پزشک‌نیا، مسعود عربشاهی، گارنیک درهاکوپیان، سیراک ملکونیان، احمد اسفندیاری، نیکزاد نجومی، پرویز کلانتری، صادق تبریزی، فریده لاشایی، عبدالرضا دریابیگی، پروانه اعتمادی، منصوره حسینی، محمدعلی ترقی جاه، نصرالله افجه‌ای، محمد فاسونکی، منوچهر معتبر، منوچهر نیازی، جلال شباهنگی، ناصر اویسی، و مکرمه قنبری برگزار خواهد شد.

گالری در خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینۀ ارشاد، نرسیده‌به همت، گل‌نبی(غرب)، میدان احمدی‌روشن(کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان دریا(قندی)، پلاک ۶، واقع است.

انسان سال صفر

نمایشگاه گروهی «انسان سال صفر» تا سه شنبه ۲۲ تیر ماه در گالری شکوه به آدرس تهران، فرمانیه. بلوار شهید اندرزگو.خیابان سلیمی شمالی.کوچه امیر نوری.پلاک ۱۹ برپاست. شماره های ۰۲۱۲۲۶۷۰۷۲۶ و ۰۲۱۲۲۲۱۲۶۲۹ برای هماهنگی ارائه شده است.

گالری شکوه روزهای پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی تعطیل است.
ساعات کار این گالری از ۱۶ تا  ۲۰ خواهد بود.

اسباب کشی یک سه گانه

نمایشگاه انفرادی نقاشی «اسباب کشی یک سه گانه» تا جمعه ۲۵ تیر ماه از گالری آران برپاست.

پارسوآ مهتاش هنرمند نقاشی درباره نمایشگاه انفرادی خود نوشته است: تجربه‌ی زندگی همواره ترکیبی است درهم‌تنیده از مکان (و اُبژه‌هایش) و عواطف انسانی، در بازه‌ی زمان… اسباب‌کشی، موقعیتی تعلیق‌گونه، بین دو مختصات مشخص – و نه حتی شبیه به برزخی بین بهشت و جهنم – بلکه تجربه‌ی مختصاتی ترکیبی از مکان-زمان و عواطف انسانی است.اسباب‌کشی، روایتی‌ است از موقعیتی (در این مختصات) که هر روز زندگی‌اش می‌کنیم.

این نمایشگاه در گالری آران به آدرس تهران، خیابان نوفل لوشاتو کوچه لولاگر پلاک ۵ برپاست. ساعات کار: ۱۳ تا ۱۸ است و برای اطلاع بیشتر از برگزاری می توانید با شماره ۰۲۱۶۶۷۰۷۹۷۵ تماس بگیرید.

تفسیری تازه از شمایل انسان معاصر

نقاشی‌ها و مجسمه‌های سلمان خوشرو تا دوشنبه ۲۸ تیر در گالری ایرانشهر به نمایش درمی آید. تفسیری تازه از شمایل انسان معاصر دغدغه‌ی اصلی سلمان خوشرو در این مجموعه آثار است.

این گالری به نشانی تهران، خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک ۱/۶۹ واقع شده و برای اطلاع از برپایی می توانید با شماره ۰۲۱۸۶۰۳۶۹۴ تماس بگیرید.

ایرانشهر روزهای شنبه‌ تعطیل است و ساعات کار آن از  ۱۶ تا ۲۱ خواهد بود.

آثار رها خسروشاهی

نمایشگاه انفرادی نقاشی آثار رها خسروشاهی که جمعه، ۱۱ تیر در گالری اُ افتتاح شده است تا سه شنبه ۲۲ تیر ماه دایر است.

آثار این مجموعه در بازه‌ی زمانی سه‌ سال و بدون دغدغه‌ی مطرح کردن مفهوم و یا ادعای حل کردن مساله‌ای، صرفا با تمرکز بر درگیری‌های نقاشانه خلق شده‌اند.

این نمایشگاه به نشانی تهران، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه ی اول واقع است. ساعت کار نمایشگاه ۱۲ تا ۲۰ است و روزهای یکشنبه و شنبه تعطیل است. شماره ۸۸۳۲۴۸۲۸ برای هماهنگی است.

تناسب و تباین

نمایشگاه انفرادی حجم «تناسب و تباین» از فهیمه حیدری تا دوشنبه ۲۱ تیر ماه در گالری ویستا برپاست.

این گالری در تهران، خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ واقع است.

ویدیو به تفصیل

آثار نمایشگاه گروهی «ویدیو به تفصیل» که از جمعه ۱۱ تیر افتتاح شده، تا جمعه ۲۲ مرداد در گالری آرگو قابل رویت است.

گالری کارخانه آرکو در نشانی خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ واقع است.

اگر آنی

نمایشگاه انفرادی «اگر آنی» با آثاری از اوژن زرگرباشی تا جمعه ۲۵ تیر ماه در گالری زیرزمین دستان برپاست.

این گالری به نشانی تهران، خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ قابل دسترسی است.

منبع ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

۱۲ روز مانده تا جشنواره فیلم فجر؛ مکان برگزاری روی هوا!

فقط ۱۲ روز تا آغاز چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به عنوان بزرگترین رویداد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *