شنبه , اردیبهشت ۱ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

یک ماه فرصت برای شرکت درمسابقه چهار راه

برای شرکت در مسابقه «چهارراه» یک ماه دیگر فرصت داریدمهلت ارسال آثار دومین دوره از مسابقه‌ی سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «چهارراه» به درخواست متقاضیان یک ماه تمدید شد.

ایوب آقاخانی، طراح و دبیر مسابقه‌ی نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه، که فراخوان دومین دوره‌ی این رقابت کشوری را از طرف دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ی هنری ششم اسفند ۱۳۹۹ همزمان با روز اختتامیه‌ی دور نخست آن منتشر کرد، خبر از تمدید مهلت ارسال آثار دوره‌ی دوم آن داد.

به گزارش  رمز فردا به نقل از ایسنا، وی در توضیح این اتفاق گفت:«اسفند ۱۳۹۹ که فراخوان را منتشر کردیم، روی روز چهاردهم تیر ۱۴۰۰ که روز قلم نامیده می‌شود هدف گذاری کردیم و خواستیم که متقاضیان تا آن تاریخ آثارشان را به دست ما برسانند. اما تقریباً از اواخر خردادماه تماس‌های مختلف از استان‌های متنوع کشور برای تمدید این مهلت آغاز شد. بسیاری از این تقاضاها در این مضمون مشترک بودند که زحمت زیادی برای پژوهش کشیده شده و تقاضای تمدید فرصت داشتند.

در نهایت تصمیم گرفتیم به احترام این دوستان فرصت را تا نیمه‌ی مرداد یعنی دقیقاً یک ماه افزایش دهیم. امیدواریم این فرصت برای متقاضیان کافی باشد. به هر رو، دوستانِ جویای فرصت فراخ‌تر می‌توانند تا پیش از پایان وقت اداری روز پانزدهم مردادماه ۱۴۰۰ آثار خود را به آدرس sahnemagazine@yahoo.com ارسال کنند.»

آثار مرجع دوره‌ دوم:

۱. سمک عیار اثر فرامرز بن عبدالله الکاتب الارجانی (قرن ششم هجری)

۲. اقبال‌نامه (خردنامه) اثر نظامی گنجوی (قرن هفتم هجری)

۳. مرزبان‌نامه بازنوشته‌ی سعدالدین وراوینی (قرن هفتم هجری)

۴. بهارستان (روضه‌الاخبار و تحفه‌الابرار) اثر عبدالرحمان جامی (قرن نهم هجری)

شرایط و جوایز:

نمایشنامه‌ها باید در حجم حداقل ۳۰ صفحه و حداکثر ۹۰ صفحه (صفحه‌ی ۱۸ سطری، با فونت ۱۴) نوشته شده، در قالب فایل Word به دبیرخانه ایمیل شود.

آثار برگزیده در رتبه‌های اول تا سوم، به ترتیب، ۲۰۰ میلیون ریال، ۱۵۰ میلیون ریال، و ۱۰۰ میلیون ریال و آثار تقدیرشده هرکدام ۵۰ میلیون ریال دریافت خواهند کرد.

آثار برگزیده و تقدیرشده به همت انتشارات سوره‌ی مهر به چاپ خواهند رسید.

رویکرد اقتباس آزاد است و نویسنده می‌تواند به اثر اصلی از نظر زبان و تاریخ وفادار باشد و یا با نگاهی معاصر و در شکلی امروزین از آن آثار بهره ببرد، اما لازم است نویسنده مشخص کرده باشد که به چه اثری یا کدام حکایت از کدام کتابِ معرفی‌شده، برای خلق نمایشنامه‌ی خود رجوع کرده است. بدیهی است اثری فاقد ارجاع صریح ذکرشده از طرف نویسنده، از دایره‌ی‌ رقابت کنار گذاشته خواهد شد.

 

این مطالب را نیز ببینید!

روزگاری که نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی راوی جنگ شدند

جنگ و پیامدهای آن به عنوان یکی از مهم‌ترین اتفاقات دوران معاصر دستمایه کار بسیاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *