پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

اسرائیلی ها از تجهیزات جدید نیروی زمینی سپاه شگفت زده شده اند

  • شگفتی محافل نظامی اسرائیل از تجهیزات جدید نیروی زمینی سپاه

رسانه‌ای‌شدن تحویل شماری از توانمندی نظامی به بخش‌های رزمی نیروهای مسلح از جمله سپاه پاسداران، محافل نظامی اسرائیل را شگفت‌زده کرده است.

به گزارش رمز فردا شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل در گزارشی در این رابطه خبرداد، تحویل سامانه‌های جدید تسلیحاتی به نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران کارشناسان اسرائیلی را متعجب کرده است.

به‌اعتراف این رسانه عبری‌زبان از روز چهارشنبه گذشته تسلیحات بومی‌سازی‌شده مختلفی از جمله ده‌ها هواپیمای بدون سرنشین و موشک تحویل نیروی زمینی سپاه پاسداران شده است، اما آنچه محافل امنیتی و نظامی اسرائیل را متعجب و شگفت‌زده کرده ظرفیت مهندسی معکوس و بومی‌سازی برخی از تسلیحات توسط ایران است.

به‌زعم شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل یکی از این جنگ‌افزارها، موشک ضدزرهی است که تصاویر آن در رسانه‌ها منتشر شده است و کارشناسان اسرائیلی معتقدند که از موشک اسرائیل “اسپایک” کپی‌برداری شده است.

براساس سناریوهای ادعایی کارشناسان اسرائیلی، چند سال پیش یک فروند از موشک‌هایی از این نوع که به‌سوی سوریه شلیک شده بود در خاک این کشور عمل نکرد و ظاهراً کارشناسان ایرانی موفق به کپی‌برداری و ساخت انبوه آن شده‌اند.

این رسانه در عین حال اعتراف می‌کند در حالی کارشناسان اسرائیلی چنین ادعایی را مطرح می‌کنند که تا به امروز از شلیک موشک‌های مذکور به‌سوی خاک سوریه سخنی به میان نیاورده بودند.

به‌زعم این رسانه، تصاویر ویدیویی منتشرشده نشان می‌دهند ایرانی‌ها اکنون این موشک ضدزره را که تا ۸ کیلومتر برد مفید دارد و با اشعه مادون قرمز هدایت می‌شود، در اختیار دارند.

در ادامه گزارش آمده است: ایرانی‌ها همچنین چندی پیش بالگرد طوفان را رونمایی کردند که می‌تواند کپی یکی از انواع بالگردهای آمریکایی کبرا باشد، در حالی که آن را با موشک‌های ساخت داخل به‌نام قائم۱۱۴ مجهز کرده‌اند.

هواپیماهای بدون سرنشین رزمی و شناسایی ایرانی هم کارشناسان اسرائیلی را انگشت به دهان کرده است، آنها به‌نقل از فرمانده سپاه از برد ۷هزار کیلومتری این هواپیماها سخن می‌گویند.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل در پایان گزارش خود تأکید کرد، اسرائیل افزایش توانمندی‌های تسلیحاتی و توسعه صنایع نظامی ایران را با نگرانی دنبال می‌کند.

از دیدگاه کارشناسان ارتش اسرائیل، هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی و موشک‌های ضدزره کنار برخی دیگر از سامانه‌های تسلیحاتی می‌توانند در آینده نزدیک ارکان محور مقاومت از جمله حزب‌الله را تقویت کنند و به‌طور حتم در اسرع وقت فناوری آن به دست گروه‌های فلسطینی حاضر در غزه هم خواهد رسید.

این کارشناسان بر این باورند بعد از آن که موشک‌های زمین به زمین ایران، اسرائیل را به‌شدت وحشت‌زده کرده بود امروز توانمندی پدافند هوایی ایران نیز به آن افزوده شده است.

منبع تسنیم

این مطالب را نیز ببینید!

فاجعه انسانی در برخورد دو قطار در شرق هند

در حادثه برخورد دو قطار در هند تاکنون ۲۰۷ کشته شناسایی شده‌اند. به گزارش رمز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *