جمعه , فروردین ۳۱ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

کیانوش رستمی باید تست دوپینگ انجام دهد

کیانوش رستمی برای تست دوپینگ فراخوانده شد

به گزارش رمز فردا «کیانوش رستمی» دارنده مدال طلای بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو از سوی فدراسیون وزنه‌برداری برای دادن آزمایش دوپینگ به تهران فراخوانده شد.

به گزارش رمز فردا ، کیانوش رستمی با انتشار پستی در فضای مجازی از فراخوانده شدن خود به تهران برای آزمایش دوپینگ خبر داد و با ادبیاتی گلایه‌آمیز نوشت: همیشه برای دادن نمونه آزمایش آماده بوده و مشکلی در این زمینه ندارم.

اواخر اردیبهشت ماه سال جاری فدراسیون بین‌المللی لیستی از وزنه‌برداران ایرانی منتشر کرد که باید در هر زمان و مکان آماده آزمایش دوپینگ باشند. نام کیانوش رستمی، سهراب مرادی، علی داودی، ایوب موسوی و علی هاشمی در این لیست دیده می‌شود. همچنین در بخش جوانان امیر عزیزی  و احمد احمدنژاد در این لیست حضور دارند.

دستور وادا (سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ) به فدراسیون وزنه‌برداری ایران در حالی است که رستمی یکی از غایبان سرشناس رشته وزنه‌برداری در بازی های المپیک توکیو به شمار می‌رود. او قرار بود در دسته ۹۶ کیلوگرم به توکیو اعزام شود که نتوانست امتیاز لازم در رقابت‌های گزینشی کسب کند. کیانوش رستمی در لیست اولیه این دسته با ۳۰۱۴ امتیاز نتوانست در جمع هشت نفر برتر قرار گیرد و جایگاهی بهتر از سی‌ و دوم کسب نکرد.

در این دسته یکی دیگر از امیدهای کسب مدال طلا ایران سهراب مرادی بود که وی نیز به خاطر مصدومیت امتیازات زیادی را از دست داد و در نهایت نامش از لیست اعزام به توکیو خارج شد. مرادی در تلاش بود تا عنوان برترین وزنه‌بردار دسته ۹۶ کیلوگرم قاره کهن را کسب کند که قافیه را به ورزشکار قرقیز باخت.

سهراب مرادی در مجموع گزینشی‌ها ۳۰۸۹ امتیاز کسب کرد.

دیگر غایب سرشناس این دسته تیان تائو چینی است که نامش در لیست اعزام قرار ندارد. هر چند وی در صدر جدول گزینشی دسته ۹۶ کیلوگرم بود اما چینی‌ها ترجیح داده نایب قهرمان المپیک ریو را به توکیو اعزام نکنند.

 

منبع ایرنا

این مطالب را نیز ببینید!

پیروزی یزدانی مقابل عموزاد در جام یاشاردوغو

در جریان رقابت‌های وزن ۷۰ کیلوگرم جام یاشاردوغو، امیرمحمد یزدانی مقابل محمدعلی عموزاد به برتری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *