پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

حل مشکل حمل کالا از بندر امام

مشکل حمل کالا از بندر امام حل شد

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین وضعیت کالاهای اساسی انباشت‌شده در بنادر و چگونگی حمل و جابه‌جایی آن‌ها گفت: درحال حاضر مشکل کمبود کامیون حل شده و روزانه حدود ٢٠٠٠ دستگاه کامیون به بندر امام خمینی (ره) می‌آیند.

به گزارش رمز فردا ، طی روزهای گذشته مشکلاتی در حمل و جابه‌جایی کالاهای اساسی از بنادر کشور به ویژه بندر امام خمینی (ره) به وجود آمد و اعتراضاتی از سوی کامیون‌داران را موجب شد.    فرهاد منتصر کوهساری – معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی- در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: طی روزهای گذشته مشکلاتی در زمینه کمبود کامیون وجود داشت، اما هم اکنون این مشکل برطرف شده و روزانه حدود ۲۰۰۰۰ دستگاه کامیون به بندر امام خمینی (ره) می‌آید و کالاهای اساسی را جابه‌جا می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه کامیون‌داران نسبت به طولانی بودن فرآیند ترخیص کالا اعتراض دارند، افزود: کامیون‌داران راه طولانی را تا بندر امام خمینی می‌آیند و خسته هستند. اگر اعتراضی هم می‌کنند، حق دارند اما فرآیند ترخیص کالا طولانی نیست و هم اکنون بالغ بر دو میلیون تن کالا ترخیص شده و آماده بارگیری است. همچنین از ابتدا هیچ ناهماهنگی بین دستگاه‌های مختلف برای ترخیص، تخلیه و بارگیری کالا وجود نداشته است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در تلاشیم تا در روزهای آتی تعداد کامیون‌ها را که به بندر امام خمینی می‌آیند به ۲۵۰۰ دستگاه افزایش دهیم، ادامه داد: اگر این اتفاق بیافتد به هیچ وجه مشکلی در زمینه‌ی حمل کالا از بندر امام خمینی به سایر نقاط کشور نخواهیم داشت. در این زمینه مشوق‌هایی نیز برای کامیونداران در نظر گرفته شده و روند رو به افزایش تعداد کامیون‌ها نشان می‌دهد که به زودی به این عدد خواهیم رسید.

موجودی ۶میلیون تنی کالاهای اساسی در بنادر

منتصر کوهساری درباره آخرین وضعیت کالاهای اساسی و موجودی آن ‌ها در بنادر کشور گفت: بر اساس آخرین آمارهای رسمی دریافت شده ۶ میلیون و ۲۳۹ هزار تن انواع کالاهای اساسی در بنادر، لنگر گاه‌ها، انبارها، سیلوها و مخازن وجود دارد که شامل جو، ذرت، برنج، روغن، دانه‌های روغنی، سویا و غیره است. از این میزان ۴ میلیون و ۶۸۲ هزار تن کالا در بنادر کشور وجود دارد. ۲۹۳ هزار تن در ۱۶ فروند در پای اسکله و یک میلیون و ۲۶۳هزار تن در ۲۵ فروند کشتی در لنگرگاه است، که البته برخی از این کشتی‌ها مدارکشان کامل نیست.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: بندر امام خمینی(ره) با موجودی سه میلیون و ۴۶۳ هزار تن انواع کالای اساسی در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن بندر شهید رجایی با ۴۰۳ هزار تن در رتبه دوم است. همچنین در بنادر کشور  بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن ذرت وجود دارد که بیشترین حجم را در میان دیگر کالاهای اساسی به خود اختصاص داده است. ۹۰۸ هزار تن جو، ۷۶۹ هزار تن سویا و ۵۱۲ هزار تن دانه‌های روغنی از جمله کالاهای اساسی دیگری هستند که عمده موجودی بنادر را تشکیل می‌دهند

منبع  ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

قیمت تاکسی برقی‌های تهران چقدر است؟

به گزارش رمز فردا  : تشکری هاشمی در خصوص ورود تاکسی‌های برقی و قیمت آن گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *