جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

نامه‌نگاری بخش خصوصی با قالیباف درخصوص طرح اینترنتی مجلس

رئیس اتاق ایران طی نامه ای از رئیس مجلس درباره طرح صیانت نمایندگان مجلس و محدودسازی اینترنت در خواست کمک کرده است. در بخشی از این نامه اینطور آمده است: تصمیمات مرتبط با فضای مجازی با دریافت نظرات کارشناسان خبره اتخاذ شود.

نامه‌نگاری بخش خصوصی با قالیباف درخصوص طرح اینترنتی مجلس
به گزارش رمز فردا – در نامه‌ای که غلامحسین شافعی به محمدباقر قالیباف نوشته، آمده است: «بسیاری از کسب و کار‌های نوین از طریق فضای مجازی صورت می‌پذیرد و این وابستگی به‌سرعت در حال افزایش است؛ در همین راستا استدعا دارد هر تصمیمی در مورد کسب و کار‌های مرتبط با فضای مجازی با اخذ نظرات کارشناسان خبره صورت پذیرد و نفع عمومی در جهت اشتغال و توسعه کسب و کار‌های دیجیتال را مدنظر قرار دهد.»

همچنین رئیس اتاق ایران در این نامه اعلام کرده است: «اتاق ایران آماده است با استفاده از تشکل‌های تخصصی، نظارت کارشناسی بخش خصوصی را به رئیس و کمیسیون‌های ذی‌ربط مجلس تقدیم کند.» طرح پرسروصدای «حمایت از کاربران و ساماندهی فضای مجازی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی» – موسوم به طرح صیانت – در جلسه روز چهارشنبه گذشته مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته شد و در نهایت با رای ۱۲۱ نماینده، با بررسی آن در کمیسیون مجلس موافقت شد.

بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی نمایندگان مجلس می‌توانند طرحی را به کمیسیون ارسال کنند تا از همان‌جا تصویب و بعد از تایید شورای نگهبان به‌طور آزمایشی به اجرا گذاشته شود. طرح صیانت در حالی به تصویب اکثریت مجلس (که البته ۸۵ نماینده در هنگام تصویب آن غایب بودند) قرار گرفت که طی هفته‌های اخیر با انتقادات شدیدی از سوی مردم، فعالان فضای مجازی، کسب‌و‌کار‌ها و… روبه‌رو بوده است. منتقدان معتقدند این طرح تضمین ایجاد اینترنت ملی است؛ شبکه‌ای که هدفش قطع یا کند شدن شدید اینترنت بین‌الملل است.

از سوی دیگر با وجود آنکه گفته شد قرار است این طرح در کمیسیون فرهنگی مجلس مورد بررسی قرار گیرد، به دنبال این انتقاد‌ها مرکز پژوهش‌های مجلس نیز از بررسی این طرح در کمیسیونی مشترک و بازگشت آن به صحن علنی برای بررسی‌های بیشتر خبر داد. در همین حال کارزار مخالفت با طرح صیانت رکورد شکست و به حدود ۹۱۰هزار امضا رسید. واکنش‌ها به این طرح نیز در شبکه‌های اجتماعی گسترده‌تر شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

این مطالب را نیز ببینید!

قیمت تاکسی برقی‌های تهران چقدر است؟

به گزارش رمز فردا  : تشکری هاشمی در خصوص ورود تاکسی‌های برقی و قیمت آن گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *