جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

زمان معرفی کابینه رئیسی به مجلس

عضو هیئت رییسه مجلس گفت: افرادی که در مظان هستند و گفته می‌شود که قرار است از مجلس به کمک دولت بروند، آن‌هایی که سر زبان‌ها هستند قطعا مجلس به ان‌ها رای اعتماد خواهد داد.

معرفی کابینه رئیسی به مجلس
به گزارش رمز فردا  – عضو هیئت رییسه مجلس گفت: افرادی که در مظان هستند و گفته می‌شود که قرار است از مجلس به کمک دولت بروند، آن‌هایی که سر زبان‌ها هستند قطعا مجلس به ان‌ها رای اعتماد خواهد داد.
«حسینعلی حاجی دلیگانی»، عضو هیئت رییسه مجلس، در رابطه با جلسه رای اعتماد به کابینه دولت سیزدهم گفت: بر اساس صحبت‌های رهبری مبنی بر سرعت عمل در تشکیل دولت، آقای رئیس جمهور روز ۵ شنبه برنامه و خط مشی دولت خود را همراه با وزرا مطرح و به مجلس معرفی می‌کند و مجلس بدون هیچگونه وقفه‌ای از روز شنبه صبح، کار بررسی تک تک افراد پیشنهادی را در کمیسیون‌های تخصصی مربوطه آغاز می‌کند. ضمن اینکه برای آشنایی بیشتر و رایزنی‌های لازم در قالب فراکسیون‌های مختلف و در قالب مجامع استانی، نمایندگان میزبان وزرای پیشنهادی خواهند بود و تلاش می‌شود که بیشتر با آن‌ها آشنایی صورت بگیرد. همچنین برنامه پیشنهادی دولت و خط مشی و انطباق آن با سیاست‌های کلی کشور و قانون اساسی توسط معاونت قوانین مجلس و دیگر مجامع مربوط به مرکز پژوهش و … مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
او ادامه داد: کار رای اعتماد بلافاصله از روز شنبه بعد برابر آئین نامه شروع می‌شود و تا روز سه شنبه رای گیری نهایی انجام خواهد شد و قطعا نمایندگان هر وزیری را که بالاخره قوی باشد و در شرایط فعلی بتواند کار کشور و کار مردم را پیش ببرد با رای قاطع و بالا به او رای خواهد داد.

حسینعلی حاجی دلیگانی بیان کرد: قطعا در جلسه رای اعتماد به کابینه سیزدهم تنشی را نخواهیم داشت. با توجه به روحیات و کردار و منش آقای رئیس جمهور و همچنین نوع نگاهی که اکثر نمایندگان مجلس خواهند داشت فکر می‌کنم که هیچ گونه تنشی نخواهیم داشت، اما در عین حال دقت خواهیم داشت و هر کدام در جایگاه خود عمل خواهیم کرد. مجلس وظیفه دارد با دقت البته با سرعت اسامی معرفی شده را رسیدگی کند.
شخصیت‌هایی که برای هر پست و برای هر وزارتخانه پیشنهاد می‌شود آن را کاملا بررسی می‌کنیم و اگر آن فرد توانمندی لازم را و مجموعه شرایط کافی را برای پست وزارت دارد، دریغ نخواهیم کرد.
او با اشاره به حضور برخی از نمایندگان در کابینه دولت سیزدهم گفت: افرادی که در مظان هستند و گفته می‌شود که قرار است از مجلس به کمک دولت بروند، آن‌هایی که سر زبان‌ها هستند قطعا مجلس به ان‌ها رای اعتماد خواهد داد.

این مطالب را نیز ببینید!

زمان اعلام فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس

به گزارش رمز فردا : اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در نشستی خبری که در دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *