جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

ورود بیمارستان‌های نظامی اهواز به چرخه کرونا

ورود بیمارستان‌های نظامی اهواز به چرخه کرونا / ۴۱ ساله‌ها برای واکسیناسیون اقدام کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ما با تمام ظرفیت و توان در حال ارائه خدمت به مردم هستیم اما تاب‌آوری نظام سلامت و درمان محدود است. خدا نکند روزی برسد که تاب‌آوری نظام سلامت و درمان دچار مشکل شود.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها را داشتیم؛ هفت هزار و ۲۰۰ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان خوزستان مراجعه کردند که ۴۲۲ نفر از این بیماران بستری شده‌اند.

به گزارش رمز فردا، وی افزود: در حال حاضر ۴۰ بیمارستان در استان خوزستان در حال پذیرش بیماران مبتلا به کرونا هستند اما با این وجود بار مراجعات به بیمارستان‌ها زیاد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به جلسه فوق‌العاده با بیمارستان‌های خصوصی و نظامی استان خوزستان گفت: از ابتدای هفته آینده بیمارستان فاطمه الزهرا(س)، بیمارستان منفرد نیاکی و دو بخش ICU بیمارستان بقایی ۱ وارد چرخه کرونا می‌شوند.

وی افزود: بیمارستان‌های خصوصی نیز متعهد شدند ۱۰۰ تخت در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار دهند. این بیمارستان‌ها ملزم به راه‌اندازی اورژانس تنفسی و مرکز تزریق سرپایی رمدسیویر نیز شده‌اند و از ابتدای هفته، این خدمات را ارائه می‌دهند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت جدی‌تر نکات بهداشتی، بیان کرد: خواهش می‌کنیم مردم دو هفته در منزل بمانند و در صورت امکان، کارهای خود را عقب بیندازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: ما با تمام ظرفیت و توان در حال ارائه خدمت به مردم هستیم اما تاب‌آوری نظام سلامت و درمان محدود است. خدا نکند روزی برسد که تاب‌آوری نظام سلامت و درمان دچار مشکل شود.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون افزود: تاکنون ۹۰۰ هزار دوز واکسن به خوزستانی‌ها تزریق شده است و روزانه ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر نیز در حال واکسینه شدن هستند.

ابول‌نژادیان بیان کرد: واکسیناسیون فرهنگیان در حال انجام است. اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها نیز می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند. بیماران دیابتی بالای ۱۸ سال نیز می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲ درصد افراد بالای ۶۵ سال خوزستانی واکسن تزریق نکرده‌اند، افزود: از همه افراد به ویژه افراد بالای ۶۵ سال که ریسک بالاتری دارند می‌خواهم سریعتر نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند. سن واکسیناسیون نیز دو سال کاهش یافته و افراد بالای ۴۱ سال می‌توانند واکسن را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، در خصوص تزریق نکردن یکی از واکسن‌ها برای زنان کمتر از ۵۰ سال، گفت: این خبر تکذیب شده است و محدودیتی در این خصوص نداریم.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

خبر بد درباره تخت جمشید و پاسارگاد

به گزارش رمز فردا : محمد درویش با اشاره به اینکه فرونشست زمین هنگامی که از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *