جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

تنها راه عبور از موج سنگین کرونا رعایت سختگیرانه پروتکل ها است

تنها راه عبور از موج سنگین کرونا رعایت سختگیرانه پروتکل ها است

به گزارش رمز فردا / استاندار مازندران با سنگین توصیف کردن موج پنجم کرونا و تلاش شبانه روزی کادر درمان و فعالان این بخش، گفت: با رعایت سختگیرانه پروتکل ها، از سلامت خود و جامعه صیانت کنیم. ‎

احمد حسین زادگان در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست رییس جمهوری برگزار شد، با عنوان اینکه روزهای بسیار سختی را کادر درمان استان در حال سپری کردن و تحمل هستند و در پیک های اخیر این حجم از فشار را نداشتیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ویروس دلتا تهاجمی تر و خطرناک تر از سایر ویروس ها است،علیرغم همه تاکیدات در سطوح استانی و ملی پیرامون رعایت پروتکل های بهداشتی اما به اهمیت رعایت دستور العمل ها و پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توجه نشد و در حال حاضر بیشترین میزان بستری را نسبت روزهای گذشته داریم که این موضوع فشار روحی روانی فراوانی را به کادر درمان وارد می کند.

نماینده عالی دولت در مازندران، تصریح کرد: خوشبختانه در بحث واکسیناسیون در بین استان های کشور حدود ۳۰ درصد از افراد واجد شرایط واکسن زدند که از این حیث در رتبه اول قرار داریم که این موفقیت به کاهش بیماری و فوتی کرونایی کمک شایانی می کند.

وی گفت: انتظار داریم از ترددهای غیر ضروری پرهیز شود چرا که روزهای سختی را در مقابله با ویروس کرونا سپری می کنیم و در حال حاضر حدود ۳۲۰۰ بستری ثابت در استان داریم که اگر همت و پشتکار کادر درمان و جامعه پزشکی نبود وضعیت استان مازندران در بحث کرونا مانند سایر استان ها بود.

حسین زادگان یادآور شد: اکنون تخت های بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص یافت اگر همین روند ادامه یابد کنترل آن سخت خواهد بود.

وی در ادامه افزود: در جلسه امروز رییس جمهور دستور دادند، همه استانداران پیشنهادهای خود را به مقتضای شرایط منطقه ای و استانی جهت مدیریت کرونا ارائه کنند و استان مازندران به دلیل مقصد گردشگری شرایط متفاوت دارد در نتیجه باید در توزیع اعتبارات، نوع تسهیلات و اختیارات با موضوع کرونا متفاوت دیده شود و تا چندروز آینده با توجه به جمعیت شناور و سیار و مقصد گردشگری بودن، پیشنهاد و جمع بندی نهایی ستاد مبارزه با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی به تهران ارسال می شود.

حسین زادگان افزود: از نخبگان علمی و ورزشی توقع بیشتری داریم‌ و به دلیل اقبال مردم از آنان انتظار داریم رفتار غیرمتعارف و قانون گریزی نداشته باشند و از برگزاری تجمعات و جشن ها خودداری کنند. دستگاه قضا، مجمع امور صنفی، صمت و نیروی انتظامی موظف به برخورد قانونی با افراد متخلف هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، وی ضمن تبریک به قهرمانان استان که سرمایه استانی و ملی هستند، اظهارکرد: ستاد استقبال ازورزشکاران از تجمع خودداری کنند و سلامت را در اولویت برنامه ریزی ها قرار دهند.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

خبر بد درباره تخت جمشید و پاسارگاد

به گزارش رمز فردا : محمد درویش با اشاره به اینکه فرونشست زمین هنگامی که از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *