پنج شنبه , فروردین ۳۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

واحدهای صنفی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند

واحدهای صنفی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه ای واحدهای صنفی از جمله سوپرمارکت‌ها و خواربارفروشی‌ها، نانوایی‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تالارهای ‌پذیرایی را ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی کرد.

به گزارش رمز فردا ، اتاق اصناف ایران در خصوص الزام عمومی به افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در اطلاعیه اتاق اصناف ایران آمده است: روز گذشته با درگذشت ۵۴۲ تن از مبتلایان کرونا، رکورد مرگ و میر روزانه در ایران در اثر این بیماری شکسته شد. اگرچه شاخص ریسک شهرهای قرمز بیش از ۴ است، در حال حاضر شاخص ریسک ۱۲۱ شهرستان به بیش از عدد ۱۲ رسیده است که یعنی باید عملاً وضعیت سیاه داشته باشند. همچنین در بعضی از شهرستان‌ها این عدد به ۵۹ رسیده است که این شهرستان‌ها در نقشه‌های نشان دهنده وضعیت شیوع، با رنگ‌های قرمز تیره و قرمز خیلی تیره نشان داده می‌شوند.

همچنین طبق آخرین آمار منتشره از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۳۸٫۸۹ رسیده است که این آمار طی یک سال گذشته کمترین مقدار است. لذا رابطه معکوس کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش تأسف بار مرگ و میر ما را ملزم می‌دارد تا در سبک زندگی خود و اطرافیان تغییراتی ایجاد کنیم.

از این رو لازم است تا رعایت بیشتری هم در اماکن عمومی، مترو، اتوبوس، مطب‌های پزشکی، بانک‌ها و ادارات و … هم در واحدهای صنفی از جمله سوپرمارکت‌ها و خواربارفروشی‌ها، نانوایی‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تالارهای پذیرایی و… شود که این امر با همکاری اصناف و مشتریان ایشان امکان‌پذیر خواهد بود.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی اگرچه امروز به ۳۸.۸۹ درصد رسیده است اما در مرداد ماه سال گذشته، این آمار بیش از ۸۰ درصد بوده است. با توجه به این پیشینه، واضح و مبرهن است با عنایت و توجه ویژه هم‌وطنان می‌توان درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به میزان قابل توجهی افزایش داد و از آمار مرگ و میر و ابتلاء به این بیماری منحوس کاست.

از این رو از عموم مردم و جامعه صنفی انتظار می‌رود تا در رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و واکسیناسیون همکاری لازم را مبذول دارند.

منبع : مهر

این مطالب را نیز ببینید!

قیمت تاکسی برقی‌های تهران چقدر است؟

به گزارش رمز فردا  : تشکری هاشمی در خصوص ورود تاکسی‌های برقی و قیمت آن گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *