جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

عملیات تروریستی علیه عزاداران حسینی در پاکستان

حمله تروریستی در حین برگزاری عزاداری به مناسبت عاشورای حسینی در ایالت پنجاب در شرق این کشور، ده‌ها زخمی برجای گذاشت.
عملیات تروریستی علیه عزاداران حسینی در پاکستان

به گزارش رمز فردا  ؛ حمله تروریستی در حین برگزاری عزاداری به مناسبت عاشورای حسینی در ایالت پنجاب واقع در شرق این کشور، ده‌ها زخمی برجای گذاشت.
برخی از شبکه‌های تلویزیونی پاکستان ساعاتی پیش اعلام کردند: آیین عزاداری شیعیان به مناسبت عاشورای حسینی در شهر «بهاول نگر» واقع در ایالت پنجاب هدف پرتاب چند نارنجک قوی قرار گرفت که باعث انفجار مهیب در محل شد.
گفته می‌شود؛ دست کم ۲۵ نفر از عزاداران حسینی در این اقدام تروریستی به شدت زخمی و سپس از سوی نیرو‌های امدادی در اطراف محل برگزاری مراسم عاشورا، به بیمارستان شهر انتقال یافتند.
این حادثه پس از راه اندازی دسته سینه زنی هیات‌های عزاداری از مرکز دینی “جامعه الزهرا (س) ” به وقوع پیوست و برخی از منابع رسانه‌ای وابسته به شیعیان پاکستان از احتمال به شهادت رسیدند چند نفر خبر دادند.
همزمان تدابیر امنیتی در شهر‌های مهم پاکستان از جمله اسلام‌آباد، راولپندی، لاهور، کراچی، کویته، پیشاور و مولتان تشدید شده است و نیرو‌های امنیتی برای هر اقدامی در حالت آماده باش قرار دارند.
امروز مصادف با دهم محرم‏، پاکستان رنگ عاشورایی به خود گرفت و هم اکنون آیین‌های باشکوه سوگواری شهادت حضرت سید الشهدا امام حسین علیه السلام و ۷۲ تن از یاران ایشان در سراسر این کشور در حال برگزاری است.

این مطالب را نیز ببینید!

ساخت نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ‌مقیاس در تهران

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن بیان اینکه در ۵۷ نقطه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *