جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

فقط دوز دوم واکسن‌های برکت و سینوفارم در آذربایجان شرقی تزریق می‌شود

فقط دوز دوم واکسن‌های برکت و سینوفارم در آذربایجان شرقی تزریق می‌شود

به گزارش رمز فردا /آذربایجان شرقی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که علی‌رغم قول‌های مساعد وزارت بهداشت و دولت در روزهای اخیر مبنی بر افزایش تعداد واکسن‌های تحویلی به استان‌ها، متاسفانه این امر تاکنون اتفاق نیفتاده است، گفت: اکنون تنها دوز دوم واکسن‌های برکت و سینوفارم در استان تزریق می‌شود.

دکتر عباسعلی درستی یکشنبه شب، هفتم شهریورماه، در گفت‌وگوی خبری، اظهار کرد: هنوز دوز دوم واکسن استرازنکا و اسپوتنیک به دستمان نرسیده و تعداد واکسن‌های تحویلی به استان نیز کفاف سرعت تزریق و مراجعه کنندگان را نمی‌دهند.

وی با اشاره به تداوم وضعیت افزایشی بستری‌ها، فوتی‌ها، موارد جدید ابتلا و مراجعان سرپایی کرونایی استان، افزود: متاسفانه از روز گذشته، دو شهر اسکو و کلیبر نیز به جمع شهرهای قرمز استان اضافه شده‌ و در مجموع بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان در شهرهای قرمز و حدود سه الی چهار درصد جمعیت در چهار شهرستان نارنجی ورزقان، خداآفرین، هوراند و چاراویماق سکونت دارند.

وی متذکر شد: با وجود روند بحرانی کرونا در استان اما روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال کاهش است.

درستی در خاتمه تاکید کرد: با توجه به این‌که هنوز واکسیناسیون تکمیل نشده و این امر فعلا با سرعت پایینی انجام می‌گیرد، تنها راه کنترل بیماری کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

خبر بد درباره تخت جمشید و پاسارگاد

به گزارش رمز فردا : محمد درویش با اشاره به اینکه فرونشست زمین هنگامی که از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *