پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

شلیک ۵ فروند راکت به سمت فرودگاه کابل

شلیک ۵ فروند راکت به سمت فرودگاه کابل

فرودگاه کابل اوایل صبح امروز دوشنبه هدف حمله راکتی قرار گرفت که طبق اعلام پلیس کابل، تاکنون دست کم یک کودک در اثر این حمله کشته شده است.

به گزارش رمز فردا ، به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌ها از شلیک تعداد پنج فروند راکت به فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزای» کابل در اوایل صبح امروز دوشنبه خبر می‌دهند.

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که نظامیان این کشور متحمل تلفات نشده‌اند اما پلیس محلی گزارش کرده است که دست کم یک کودک در اثر این حمله جان خود را از دست داده است.

ارتش آمریکا سامانه پدافندی موسوم به «سی-رم» (C-RAM) را جهت مقابله با این راکت‌ها به کار گرفته است، اما هنوز مشخص نیست که آیا تمام این راکت‌ها با موفقیت رهگیری شده‌اند یا خیر.

حمله راکتی امروز صبح در حالی صورت گرفته است که دیروز یکشنبه ارتش آمریکا مدعی شد که پهپادهای نظامی این کشور در کابل پایتخت افغانستان یک خودروی انتحاری را هدف گرفته و دو عامل حمله را کشته‌اند.

طبق این گزارش، دو تن از عاملان انتحاری که داخل این خودرو بوده‌اند، از عوامل داعش بوده و در پی اصابت موشک شلیک شده از سوی پهپاد آمریکایی، کشته شدند.

یک مقام نظامی آمریکا هم در این باره مدعی شد: پس از انهدام خودروی این عامل انتحاری، انفجار مهیبی به وقوع پیوست که نشان می‌دهد تروریست مذکور مقادیر زیادی مواد منفجره را با خود به فرودگاه کابل انتقال می‌داد.

ادعای فوق در حالیست که آمریکا تاکنون درباره اخبار تأیید شده، مبنی بر کشته شدن ۶ غیرنظامی در این حمله پهپادی- از جمله ۴ کودک- توضیحی ارائه نکرده است.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا به نقل از منابع محلی در افغانستان خبر داد که در حمله هوایی روز گذشته (یکشنبه) ارتش آمریکا در کابل ۹ عضو یک خانواده افغان جان باختند.

طبق گفته شاهدان این حمله، ۶ تن از کشته شدگان حمله پهپادی ارتش آمریکا به عامل انتحاری در اطراف فرودگاه کابل کودک بوده‌اند.

پیشتر نیز در عصر روز پنجشنبه، انفجاری انتحاری در این فرودگاه که شاخه خراسان گروهک تروریستی داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت، منجر به کشته شدن دست کم ۱۷۰ تن از جمله ۱۳ نظامی آمریکایی شده بود که متعاقب آن وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز شنبه اعلام کرد که برای کشتن یک عضو گروهک تروریستی داعش که گمان می‌رود در طراحی و برنامه‌ریزی حملات روز پنجشنبه علیه ارتش آمریکا در کابل دست داشته، دست به یک حمله پهپادی زده است.

منبع : خبرگزاری مهر

این مطالب را نیز ببینید!

ساخت نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ‌مقیاس در تهران

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن بیان اینکه در ۵۷ نقطه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *