جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

ماسک‌های آلوده را در بطری بیندازید

ماسک‌های آلوده را در بطری بیندازید

 به گزارش رمز فردا ،خراسان جنوبی نماینده سمن‌های محیط زیست و منابع طبیعی در شورای مشورتی خراسان جنوبی گفت: لازم است در خانه، یک عدد بطری بزرگ خالی مخصوص ماسک‌ها و دستمال‌های استفاده شده که مشکوک به آلودگی با ویروس هستند کنار بزارید و دستمال‌های آلوده و ماسکتان را بعد از استفاده، در صورت امکان ضدعفونی کرده و پس از جدا کردن بندها، آن به داخل این بطری منتقل کنید.

ریحانه رحیم آبادی اظهار کرد: باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم که انسان بخشی از عناصر چرخه زیستی حیات است و هر یک از عناصر حیات به دلایلی دچار مشکل شود، تبعات آن، دیگر عناصر را نیز تحت شعاع قرار خواهد داد.

دبیر انجمن آوای زمین پایدار بیان کرد: اگر به هر دلیلی از ماسک‌های پارچه‌ای سه لایه و قابل شست و شو استفاده نمی‌کنید، باید توجه داشته باشید، علاوه بر آسیب بسیار فاجعه باری که نادانسته بر حیات روی زمین وارد می‌کنید، سهل انگاری شما و اطرافیان در مدیریت ماسک‌های یکبار مصرف استفاده شده، می‌تواند به نحوی دور از ذهن شما، زنجیره انتقال بیماری را طولانی کرده و جان عده زیادی را در مخاطره قرار دهند.

وی افزود: بنابراین انتظار می‌رود در منزل، یک عدد بطری بزرگ خالی مخصوص ماسک‌ها و دستمال‌های استفاده شده که مشکوک به آلودگی با ویروس هستند کنار بزارید و دستمال‌های آلوده و ماسکتان را بعد از استفاده، در صورت امکان ضدعفونی کرده و پس از جدا کردن بندها، آن به داخل این بطری منتقل کنید.

رحیم آبادی بیان کرد: با این کارِ شما، تا مدت طولانی ماسک و دستمالی که احتمالا آلوده به کرونا است به جای وارد شدن به سایر پسماندهای شهری و آلوده کردن افراد متعددی که به هر نحوی با پسماندهای شما در ارتباط هستند، یک جا نگه داری شده و علاوه بر اینکه ویروس طی این مدت غیر فعال می‌شود، از ورود تعداد قابل توجهی زباله خطرناک به محیط زیست تون جلوگیری شده و شما به خود، هم نوعانتان، طبیعت و سایر موجودات لطف بزرگی کرده‌اید.

وی با بیان اینکه پس از پر و فشرده شدن بطری درش را محکم کنید و به سطل زباله‌های بیمارستانی و زباله‌های عفونی بسپارید، تصریح کرد: به همین راحتی می‌توانیم ناجی هم باشیم، زنجیره انتقال بیماری را بشکنیم و امیدوارانه برای بهبود شرایط کنونی در کنار هم از پای ننشینیم.

نماینده سمن‌های محیط زیست و منابع طبیعی در شورای مشورتی خراسان جنوبی یادآور شد: امید به اینکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از اجتماع و  استفاده صحیح از ماسک‌های استاندارد به کرونا مبتلا نشوید.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

خبر بد درباره تخت جمشید و پاسارگاد

به گزارش رمز فردا : محمد درویش با اشاره به اینکه فرونشست زمین هنگامی که از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *