شنبه , اردیبهشت ۱ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

بازگشت وضعیت آبی به ۲شهرستان گیلان

بازگشت وضعیت آبی به ۲ شهرستان گیلان/ نگرانی از پیک بعدی کرونا

به گزارش رمز فردا/گیلان سخنگوی علوم پزشکی گیلان گفت: دو شهرستان املش و رضوانشهر در وضعیت آبی و ۱۴ شهرستان دیگر در وضعیت زرد هستند، اما رنگ بندی جدید به معنی پایان بیماری نیست و مردم بیش از پیش باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر فردین مهرابیان ، تعداد کل بیماران کرونایی بستری در سطح بیمارستان های استان گیلان را ۳۶۴ نفر دانست و اظهار کرد: از این تعداد ۷۶ نفر در بخش های مراقبت های ویژه هستند و شرایط ۷۵ نفر وخیم است.

وی از بستری شدن ۶۴ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: اگرچه شاهد کاهش بستری ها هستیم، اما مسافرت هموطنان به استان گیلان موجب نگرانی از پیک بعدی کرونا شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی، بیان کرد: خوشبختانه واکسیناسیون با شتاب و دقت در حال انجام است، اما در حال حاضر برای پایان شیوع بیماری واکسیناسیون به تنهایی کفایت نمی کند.

مهرابیان، استفاده از ماسک به ویژه هنگام حضور در اماکن عمومی را عامل اصلی جلوگیری از پیک های بعدی کرونا دانست و گفت: دورهمی های خانوادگی نیز باید حذف شود.

وی از بازگشت وضعیت آبی کرونایی به گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: دو شهرستان املش و رضوانشهر در وضعیت آبی و شهرستان های رشت، رودبار، آستارا، تالش، ماسال، لاهیجان، لنگرود، رودسر، سیاهکل، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، فومن، شفت و بندرانزلی در وضعیت زرد هستند، اما رنگ بندی جدید به معنی پایان بیماری نیست و مردم بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ پایگاه ثابت و متغیر واکسیناسیون در استان طی امروز، متذکر شد: در شهرستان رشت نیز ۵۷ پایگاه مشغول تزریق واکسن های سینوفارم یک و دو و آسترازنکا و برکت دو هستند.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

فوری/ سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی/ چند کشته برجای گذاشت؟

به گزارش رمز فردا : حادثه در اسکله پتروشیمی رازی منجر به فوت ۲ نفر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *