جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

مذاکرات وین به نتیجه می رسد

مذاکرات وین به نتیجه می رسد

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اراده حاکمیت به نتیجه رسیدن مذاکرات وین است، گفت: من معتقدم که مذاکرات وین به نتیجه می رسد.

به گزارش رمز فردا ،مهرداد بائوج لاهوتی، با بیان اینکه مذاکره برای مذاکره اهمیتی ندارد، اظهار کرد: هدف مذاکره باید رسیدن به نتیجه باشد. باید ببینیم که طرف های مذاکره واقعا به دنبال رسیدن به نتیجه و حل اختلافات هستند یا نه که به نظر من این اراده در حاکمیت ایران وجود دارد.

وی ادامه داد: برای احیای برجام به اراده حاکمیت نیاز است و دولت به تنهایی نمی تواند در این زمینه موفقیتی بدست آورد. در گذشته هم که برجام به تصویب رسید، اراده حاکمیت وجود داشت و اینکه گفتند برجام ۲۰ دقیقه ای در مجلس تصویب شد، حرف غیرکارشناسی بود.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: من در حاکمیت اراده احیای برجام را می بینم به همین دلیلی معتقدم این مذاکرات به نتیجه می رسد. در طرف مقابل هم اراده برای دستیابی به توافق وجود دارد. اگرچه فرق زیادی بین ترامپ و بایدن در نگاه به ایران وجود ندارد، اما با کنار رفتن تندروها، زمینه بهتری برای دستیابی به توافق حاصل شده است، البته باید تیم مذاکره کننده ما طرف مقابل را مجاب کند که سایر مسائل را به برجام و این مذاکرات گره نزند.

لاهوتی در پایان تصریح کرد: اگر مثل گذشته در داخل کشور تزلزل و خللی به مذاکرات وارد نشود، برجام احیاء خواهد شد. توافق تیم مذاکره کننده هم نهایتا باید به تصویب شورای عالی امنیت ملی کشور برسد و مصوبه این شورا هم باید تاییدیه رهبری را بگیرد، بنابراین باید به مصوبات شورای عالی امنیت ملی که در آن از همه قوا و نهادها حضور دارند، اعتماد شود، اما اگر هرکسی خواسته باشد نظرات متفاوت داده و در اراده حاکمیت خلل ایجاد کند، مذاکرات به نتیجه نمی رسد.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

زمان اعلام فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس

به گزارش رمز فردا : اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در نشستی خبری که در دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *