پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

تلاش برای افزایش «تنفس» وام ازدواج

تلاش برای افزایش «تنفس» وام ازدواج/ مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۱ فعلا مشخص نیست
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به تلاش معاونت امور جوانان برای تسهیل شرایط بازپرداخت وام ازدواج، گفت: در تلاش هستیم تا مدت تنفس (مدت زمان بین اعطای تسهیلات تا سررسید اولین قسط) وام ازدواج جوانان را افزایش دهیم تا زوجین توانایی بازپرداخت این وام را داشته باشند.

به گزارش رمز فردا مهدی متقی‌فر ، درباره افزایش مدت تنفس (مدت زمان بین اعطای تسهیلات تا سررسید اولین قسط) وام ازدواج جوانان، اظهار کرد: این امر در پیش نویس قانون تسهیل ازدواج جوانان که هم اکنون در مرکز پژوهشهای مجلس در حال بررسی است لحاظ شده  و در صورت تصویب مجلس محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه رقم وام ازدواج در سال ۱۴۰۱ هنوز مشخص نیست و باید منتظر تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس ماند، خاطر نشان کرد: دولت از مجلس درخواست کرده تا مطابق با آیین نامه طراحی شده از سوی سازمان برنامه و بودجه اختیار انجام تغییراتی در بازپرداخت و مبلغ وام ازدواج را داشته باشد اما مبلغ نهایی وام ازدواج ۱۴۰۱ هنوز مشخص نیست.

متقی فر همچنین با بیان اینکه در حال حاضر سن ازدواج بالا رفته است، درباره لزوم تدوین دستورالعمل‌هایی برای پرداخت وام ازدواج در جهت افزایش رغبت جوانان به ازدواج، افزود: افزایش سن ازدواج، مساله کنونی ما است. به طور کلی اعتقاد ما این است که کودک همسری فرهنگی شایع و دارای مشمولیت در کشور نیست و استثنائا در برخی استانهای کشور وجود دارد که آن هم با فرهنگ سازی درست قابل حل است. در واقع در حال حاضر مساله ما بالا رفتن سن ازواج و نه کودک همسری است. ما قائل به این هستیم که اکنون سن ازدواج بالا رفته و باید کمک کنیم این سن کاهش پیدا کند. حتما آیین نامه‌هایی نیز در این راستا وجود دارد و تسهیلات بر اساس این آیین نامه‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان همچنین در بخش پایانی سخنان خود درباره تبعات سایت‌های همسریابی غیر قانونی و مراجعه متاهلان به آن‌ها، تصریح کرد: قطعا اگر ما در زمینه همسریابی برای جوانان طرح داشته باشیم می‌توانیم به پیدا کردن مورد مناسب ازدواج کمک کنیم. متاسفانه چون این فضا مدیریت شده‌ نیست، طبیعتا آنچه مورد توقع هست اتفاق نمی‌افتد. از این رو باید یک مدل و چارچوبی برای آن وجود داشته باشد تا بر اساس نیاز جامعه معرفی‌ها انجام شده و دچار آسیب‌ها و انحرافات این چنینی نشود.

منبع :ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

به دلیل انتشار تصاویر توهین آمیز؛ دادستانی تهران علیه «دیجی کالا» اعلام جرم کرد

مرکز رسانه قوه قضائیه : به دلیل انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات از برخی محصولات ارائه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *