جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

اوکراین آماده گفت‌وگوی صلح و آتش‌بس است

اوکراین آماده گفت‌وگوی صلح و آتش‌بس است
ساعاتی پس از ورود نیروهای روسیه به ملیتوپول، سخنگوی رئیس جمهوری اوکراین نسبت به گفت‌وگو در مورد صلح و آتش‌بس اعلام آمادگی کرد.

به گزارش رمز فردا ، به نقل از شبکه خبری اسکای، این اعلام پس از آن صورت پذیرفت که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهروی اوکراین پیش‌تر با پیشنهاد روسیه برای دیدار روسای جمهور دو کشور در بلاروس مخالفت کرد. طرف اوکراینی می‌خواهد گفت‌وگوها در لهستان – و نه بلاروس – برگزار شود.

به گفته یک آژانس خبری روسیه، قرار است فردا گفت‌وگوهای بیشتری در این باره صورت گیرد.

آمادگی زلنسکی برای گفت‌وگو در حالی اعلام شد که ساعاتی پیش، این رسانه روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور، از ورود سربازان روسی به شهر ملیتوپول در اوکراین خبر داد.

همچنین در ویدیوهایی که به دست شبکه خبری اسکای رسیده، تیراندازی و انفجارهای شدیدی در نزدیکی بیمارستانی در این شهر جنوب شرقی اوکراین مشاهده می‌شود.

زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در آخرین ساعات جمعه شب در اطلاعیه‌ای ویدیویی هشدار داد که نیروهای روسیه در ساعات پیش رو به اوکراین یورش می‌برند.

زلنسکی گفت شب سختی پیش روست اما صبح فراخواهد رسید.

رئیس جمهوری اوکراین افزود: ” امشب دشمن از هر چه بتواند برای شکستن مقاومت ما استفاده خواهد کرد. امشب حمله می‌کنند. امشب ما باید استقامت پیشه کنیم. سرنوشت اوکراین همین حالا در حال رقم خوردن است.”

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

زمان اعلام فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس

به گزارش رمز فردا : اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در نشستی خبری که در دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *