جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

۴ شهر گلستان در وضعیت نارنجی قرار گرفت

شمار بستری‌های کرونایی در گلستان به ۱۷۹ نفر رسید/ 4 شهر گلستان در وضعیت نارنجی قرار گرفت

به گزارش رمز فردا ،گلستان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان از بستری ۱۷۹ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان گلستان خبر داد.

سعید گل فیروزی با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کرونا در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷۹ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که از این تعداد ۵۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند و ۲۳ نفر از طریق دستگاه ونتیلاتور تنفس می کنند.

وی به رنگ بندی کرونایی شهرهای گلستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کردکوی تنها شهر با وضعیت آبی کرونایی است و شهر قرمز کرونایی در استان وجود ندارد، همچنین شهرهای بندرترکمن، بندرگز، علی آبادکتول و کلاله در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرهای گرگان، گنبدکاووس، گالیکش، گمیشان، مراوه‌تپه، مینودشت، آزادشهر، آق‌قلا و رامیان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه بستری کرونا در افراد واکسن نزده ۱۷ برابر بیشتر از واکسن‌زده‌ها است، ابراز داشت: افرادی که برای تزریق واکسن کرونا اقدام نکردند در اسرع وقت نسبت به تکمیل هر سه دوز واکسن کرونا اقدام کنند، تزریق واکسن کاهش مرگ و میر، کاهش تعداد بستری شدگان و عوارض بیماری کرونا را به دنبال دارد.

گل‌فیروزی بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی تاکید کرد و متذکر شد: با توجه به اتمام تعطیلات نوروزی و همچنین بازگشایی مدارس احتمالا اوج‌گیری دوباره کووید۱۹ وجود دارد، افزایش شماره مبتلایان کرونایی نتیجه ساده‌انگاری و کاهش دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی برخی افراد است.

وی با تاکید بر اینکه نباید روزهای سخت کرونایی را فراموش کنیم، بیان کرد: برخی از افراد با کاهش آمار بستری و فوتی‌ ناشی از کرونا تصور می کنند که کرونا دیگر تمام شده است حال آنکه این ویروس منحوس در سایه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی و عدم تزریق واکسن دوباره خیز برمی دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان به حضوری شدن آموزش‌ها و حضور دانش آموزان در مدارس اشاره کرد و متذکر شد: برای جلوگیری از شیوع کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و تزریق واکسن کرونا در دانش آموزان و معلمان ضروری است، همچنین به منظور نظارت و راستی‌آزمایی اجرای پروتکل های بهداشتی در مدارس کارشناسان بهداشت محیط به همراه دیگر مسئولان ذی‌ربط از سطح مدارس بازدید می کنند.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

خبر بد درباره تخت جمشید و پاسارگاد

به گزارش رمز فردا : محمد درویش با اشاره به اینکه فرونشست زمین هنگامی که از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *