پیام مهم برجامی آمریکا به ایران

به گزارش رمز فرذا  : یک مقام آمریکایی گفت: «امکان دارد که گفت‌وگوهای غیرمستقیم با ایران آغاز شود اما ما این موضوع را متوجه نخواهیم شد مگر اینکه بعد از خروج تیم اتحادیه اروپا از ایران بتوانیم قرائت کامل‌تری داشته باشیم.»

یک مقام وزارت خارجه آمریکا به اظهارات «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین واکنش نشان داد.

این مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نام او نشده به آکسیوس گفت: «ما آماده‌ایم به سرعت توافق مذاکره‌شده در وین برای بازگشت به اجرای کامل برجام را به سرانجام برسانیم اما لازم است ایران مطالباتی که فراتر از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ هستند را کنار بگذارد.»

مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از چند ماه پیش دچار وقفه شد. دولت آمریکا از زمان آغاز این مذاکرات به جای پیشنهاد دادن ابتکارهای عملی برای پیشرفت گفت‌وگوها بارها تلاش کرده طرف‌های مختلف را به کند کردن روند مذاکرات و ایجاد مانع بر سر راه آن متهم کند.

کشورهای غربی و به ویژه آمریکا در ماه‌های گذشته، بعد از وقفه در مذاکرات وین، به رویه همیشگی خود در متوسل شدن به عملیات‌های روانی و رسانه‌ای جهت مقصرنمایی ایران و سلب مسئولیت از خود روی آورده‌اند. این کشورها ابتدا با متصل کردن موضوع مذاکرات به جنگ اوکراین ادعا کردند که روسیه مانع از پیشبرد گفت‌وگوها شده است.

مقام آمریکایی همچنین به آکسیوس گفت: «امکان دارد که گفت‌وگوهای غیرمستقیم با ایران آغاز شود اما ما این موضوع را متوجه نخواهیم شد مگر اینکه بعد از خروج تیم اتحادیه اروپا از ایران بتوانیم قرائت کامل‌تری داشته باشیم.»

منبع : برنا