به گزارش رمز فردا  : بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس بعد از موج استعفاها از منصب خود اعلام استعفا کرد.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس سرانجام بعد از استعفای بیش از ۵۰ نفر از وزرا و معاونان وزرای کابینه خودش، مجبور به اعلام استعفا شد.

بعد از گمانه‌زنی‌های رسانه‌های انگلیس درباره استعفای بوریس جانسون از منصب نخست‌وزیری، بوریس جانسون با برگزاری یک نشست خبری در مقابل خبرنگاران حاضر در شماره ۱۰ خیابان داونینگ استریت (مقر نخست‌وزیری) اعلام استعفا کرد.

بوریس جانسون در ابتدای این سخنرانی گفت که برای او حالا مشخص شده است که اعضای حزب محافظه کار و نمایندگان این حزب خواهان رهبری جدید و نخست‌وزیری تازه هستند.

نخست‌وزیر انگلیس تاکید کرد که او تصمیم به استعفا از مقام خود گرفته اما تا زمان تعیین جانشینش به انجام وظایف نخست‌وزیر خود ادامه خواهد داد.

بوریس جانسون در ادامه این سخنرانی ضمن قدردانی از «رای دهندگان بریتانیایی» بابت محول کردن منصب نخست‌وزیری به خودش قدردانی کرد.

نخست‌وزیر مستعفی انگلیس همچنین تلاش کرد از کارنامه خود به عنوان نخست‌وزیر این کشور دفاع کند و به مردم این کشور انجام اقداماتی از قبیل «برگزیت» (جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا) را یادآوری کرد.

بوریس جانسون در بخشی از سخنرانی خود خطاب به حامیان حزب محافظه‌کار و مردم انگلیس گفت: «من می‌خواهم شما این را بدانید که من از اینکه بهترین شغل جهان را دارم از دست می‌دهم، ناراحت هستم».

استعفای نخست‌وزیر انگلیس در شرایطی انجام شد که طی روزهای اخیر موج کناره‌گیری وزرا و معاونان وزرای کابینه او وضعیت بحرانی را برای بوریس جانسون ایجاد کرد و او در نهایت به رغم مقاومت‌های اولیه، او مجبور به اعلام استعفا شد.

منبع : فارس