پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

شکایت شهرداری از مالکی که عمدا ۱۳ درخت خیابان ولیعصر را خشک کرد

شکایت شهرداری از مالکی که عمدا ۱۳ درخت خیابان ولیعصر را خشک کرد

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در تشریح روند رسیدگی به خشک شدن درختان خیابان ولیعصر از عمدی بودن این اقدام توسط مالک ساختمان بلندمرتبه در این محدوده خبر داد.

به گزارش رمز فردا ، علی‌محمد مختاری در حاشیه برگزاری هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت بررسی خشک شدن درختان خیابان ولیعصر مقابل یکی از ساختمان‌های بلند در این محدوده گفت: با توجه به حساسیت موضوع در کوتاه‌ترین زمان ممکن نامه‌ای به شهردار منطقه یک ارسال شد تا از هر گونه عملیات ساختمانی برای مالک ساختمان عنوان شده ممانعت به عمل بیاید و پرونده مالک به کمیسیون ماده ۷ ارسال شود که این کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد. در جلسه کمیسیون ماده ۷ نیز موضوع مطرح و اعمال ماده ۴ قانون به میزان کاشت درخت سه برابر محیط بن درختان خشک شده، انجام شود.

وی افزود: متأسفانه مالک این ساختمان عمدا نسبت به خشک کردن درختان اقدام کرده، لذا این موضوع جرم محسوب می‌شود و بر همین اساس از مالک این پلاک ثبتی در دادستانی شکایت شده تا نسبت به آن اتخاذ تصمیم صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به توقف هر گونه عملیات ساختمانی برای ملک مذکور گفت: شهرداری منطقه ۱ تا صدور رأی دادگاه هیچ مجوزی برای این ملک صادر نخواهد کرد. درختانی که در این محدوده خشک شده‌اند با محیط بن بالا بوده‌اند که جای تعجب است یک نفر متخلف این کار را انجام داده و نسبت به از بین بردن سرمایه‌های طبیعی شهر اقدام کرده است لذا باید واکاری درختان با همان محیط بن را انجام دهد. درخواست برخورد قاطع با متخلف از سوی سازمان بازرسی کل کشور مطرح شده و موضوع در شعبه ۳۸ دادستانی مطرح و پرونده آن مفتوح است.

وی ادامه داد: اگر فردی نسبت به از بین بردن فضای سبز، باغ و یا زمین مشجر به صورت عمدی اقدام کند ملک به نفع محرومان به تصرف درخواهد آمد. در این مورد نیز درخواست برخورد قاطع با متخلف انجام شده است.

وی تأکید کرد: در این محدوده ۱۳ اصله درخت وجود داشته که یک اصله آن نیمه خشک بوده است، این در حالی است که در همین محدوده خیابان ولیعصر همه درختان سبز هستند و تنها در مقابل این پلاک درختان خشک شده است. البته بررسی کارشناسی برای مشخص شدن نحوه خشک کردن این درختان که به مرور زمان انجام شده نیز در حال انجام است. محاسبه جریمه خشک شدن این درختان براساس محیط بن آن‌ها محاسبه خواهد شد که سالانه مبلغی به آن اضافه می‌شود. بی‌تردید خیابان ولیعصر جزو سرمایه‌های قدیمی شهر تهران است و سازمان بازرسی کل کشور با قاطعیت تمام پیگیر این ماجراست تا صدور رأی و اتخاذ تصمیم با قاطعیت و به فوریت انجام شود. قطعا براساس رأی دادگاه باید درختانی با همین محیط بن کاشته شود. این موضوع براساس اعمال ماده ۴ قانون است که اگر کسی عمدا درختان کهنسال را از بین ببرد زندان و جریمه در انتظار او خواهد بود که دادستانی در این مورد تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی ادامه داد:‌ براساس سوابقی که شهرداری منطقه یک برای ما ارسال کرده است در چندین نوبت به مالک این ساختمان تذکر داده شده که درختان در حال از بین رفتن هستند اما مالک توجهی نکرده لذا خشک کردن این درختان به مرور و به صورت عمدی انجام شده است.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

به دلیل انتشار تصاویر توهین آمیز؛ دادستانی تهران علیه «دیجی کالا» اعلام جرم کرد

مرکز رسانه قوه قضائیه : به دلیل انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات از برخی محصولات ارائه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *