جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

وزیر علوم تاکید کرد پویایی، شرط اعطای تسهیلات به استعدادهای برتر/حمایت ویژه وزارت علوم از اشتغال برگزیدگان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه اعطای تسهیلات به استعدادهای برتر منوط به حفظ پویایی تحصیلی آنها است، گفت: ما در این حمایت‌ها به دنبال ادامه تحصیل این افراد در رشته‌هایی هستیم که در آن برگزیده شدند، چرا که این افراد موفق‌تر عمل می‌کنند.

 دکتر محمدعلی زلفی‌گل در هفتادوهفتمین جلسه هیات رئیسه شورای هدایت استعدادهای درخشان، افزود:  مشاهده می‌کردیم که معمولا برگزیدگان المپیادهای دانش آموزی و دارندگان نشان‌های طلا، نقره و برنز در رشته‌های دیگر ادامه تحصیل می‌دادند و ما برای حل این مشکل رایزنی‌هایی با بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام دادیم تا استعدادهای برتر در همان رشته‌ای تحصیل کنند که برگزیده المپیاد شده‌اند؛ چرا که این افراد با تحصیل در رشته‌هایی که برگزیده شدند، موفق‌تر خواهند بود و حتی ممکن است به دانشمندانی در سطح جهانی تبدیل شوند.

زلفی گل خاطر نشان کرد: در این راستا جلسات مختلف کارشناسی در وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری برگزار کردیم و طی آن شرایط توافق‌نامه برای حمایت از این افراد را تبیین کردیم و بر این اساس غیر از برگزیدگان المپیادهای دانش‌آموزی، رتبه‌های اول تا ۱۰۰ کنکور در رشته‌های علوم تجربی، علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی و همچنین رتبه‌های اول تا ۵۰ رشته‌های زبان و هنر نیز به شکل ویژه‌ای حمایت می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه شرح این حمایت‌ها در دفترچه آزمون سراسری قید شده است،  ادامه داد: ارائه این تسهیلات به شرط حفظ پویایی تحصیلی استعدادهای برتر میسر است.

وی یادآور شد: به این ترتیب می‌توانیم امیدوار باشیم استعدادهای برتر در آینده مشغول به همان شغلی شوند که در آن مدال المپیاد کسب کرده‌اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همچنین برای رفع نگرانی از آینده شغلی این برگزیده‌ها تصمیم گرفتیم بعد از دوره دکتری و برای پسادکتری از آنها به شکل ویژه‌ای حمایت کنیم، به گونه‌ای که اگر تمایل داشتند عضو هیات علمی دانشگاه شوند، هیات اجرایی جذب، زمینه بورس و استخدام آنها را به عنوان عضو هیات علمی فراهم کند.

زلفی‌گل با اشاره به توافق‌نامه تدوین شده بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: این توافق‌نامه نیازهای استعدادهای درخشان را مورد توجه قرار داده است. این افراد در دوره تحصیل از یک بورسیه، استفاده و مبلغی هم معادل حقوق وزارت کار به عنوان حقوق دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: این توافق‌نامه آغازی برای قدرشناسی از استعدادهای برتر است و بر اساس آن زمینه‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری لازم را برای رشد و شکوفایی استعدادها به کار می‌گیریم.

این مطالب را نیز ببینید!

پیروزی یزدانی مقابل عموزاد در جام یاشاردوغو

در جریان رقابت‌های وزن ۷۰ کیلوگرم جام یاشاردوغو، امیرمحمد یزدانی مقابل محمدعلی عموزاد به برتری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *