جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

وجود ۱۹۸۸۵ بیسواد در خراسان شمالی در فاصله سنی ۱۰ تا ۴۹ سال

وجود ۱۹۸۸۵ بیسواد در خراسان شمالی در فاصله سنی ۱۰ تا ۴۹ سال

به گزارش رمز فردا /خراسان شمالی معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از وجود ۱۹۸۸۵ بیسواد در این استان در فاصله ۱۰ تا ۴۹ سال خبر داد.

رسولی ، اظهار کرد: بیشتر این افراد، اولیای بی سوادان هستند که یکی از راه هایی که برای جلوگیری از ترک تحصیل می شود باسواد کردن  اولیای بی سواد است.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار، میانگین نرخ باسوادی در جمعیت هدف ۱۰تا ۴۹سال در کشور ۹۶.۹۵ درصد است که در این میان خراسان شمالی با نیم درصد عقب ماندگی از میانگین کشوری، چهارمین استان بی سواد کشور است.

به گفته رسولی شهرستان‌های فاروج، رازو جرگلان و مانه و سملقان بیشترین تعداد بی‌سوادان استان را دارند.

وی در ارتباط با قرارگاه جهادی بیان کرد:  قرارگاه «عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر» که سهم سوادآموزی در آن اقدام جهادی علیه بیسوادی و شناسایی و جذب و آموزش افراد بیسواد است باید برابر مفاد قرارگاه افراد بازمانده از تحصیل را جهادی شناسایی و نسبت به جذب و آموزش سواد به آنها اقدامات لازم انجام شود.

این مقام مسئول ادامه داد: خانواده ای که مشکل فقر دارد اولین موردی را که در زندگی اش حذف می کند هزینه های تحصیل و آموزش است و در واقع یک سال افزایش سطح سواد تا ۱۰درصد ارزش درآمد ناخالص یک کشور را افزایش می‌دهد که این امر را می‌توان در سطح اقتصادی خانواده های فاقد سواد دید.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

خبر بد درباره تخت جمشید و پاسارگاد

به گزارش رمز فردا : محمد درویش با اشاره به اینکه فرونشست زمین هنگامی که از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *