پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

کنترل بورس در دست دلار!

کنترل بورس در دست دلار! /پیش بینی بازار سهام

به گزارش رمز فردا : بورس در حال بازگشت به روزهایی است که شاخص ها با شیب کم افت می کردند اما قیمت سهم ها با سرعت در حال سقوط بود.

به گزارش رمز فردا  ، دیروز دوباره شاخص کل بورس با افت مواجه شد.در افت دیروز نشانه خاصی از بازگشت وجود نداشت و اتفاقا شرایط طوری پیش رفت که برای امروز هم می توان پیش بینی افت مجدد شاخص ها را داشت.

امروز با توجه به شرایطی که در معاملات روز گذشته وجود داشت باید در انتظار افت قیمت سهام و شاخص های مختلف بود. تنها چیزی که می تواند فعلا بورس را از این وضعیت نجات دهد، خبرهای خوش برجامی است.

البته بازار جدا از اینکه برجامی به سرانجام برسد یا نه، به دنبال فهمیدن این نکته است که کف نرخ دلار چه رقمی است چراکه کاهش شدید قیمت دلار می تواند سود شرکت های بورسی را کاهش دهد.

بورس فعلا دچار وضعیتی شده که با شکست مذاکرات هسته ای از جهاتی تهدید می شود و با احیای برجام هم با تهدیداتی مواجه است. چنانچه مذاکرات شکست بخورد، ریسک های مختلف ناشی از تحریم ها گریبان شرکت ها را می گیرد. اگر هم برجام احیا شود، کاهش قیمت دلار می تواند حاشیه سود شرکت ها را کوچک کند که این موضوع منجر به کاهش قیمت سهام آن ها می شود.

خروج نقدینگی و کاهش ارزش معاملات

اما به طور کلی تمایل فعالان بازار سهام، احیای برجام است چراکه شرکت ها می توانند مراودات بین المللی خود را آسان تر انجام دهند و نوسانات رو به بالای دلار نیز کسب و کار آن ها را مختل نمی کند.

دیروز مجددا ارزش معاملات خرد بازار سهام کاهش یافت. کاهش حدود ۲۰۰ میلیارد تومانی ارزش معاملات خرد، عاملی مهم و اثرگذار در معاملات امروز خواهد بود. ضمن اینکه سهامداران حقیقی در روز گذشته بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند که نشان از بی اعتمادی آن ها نسبت به رشد بورس است.

احتمال افت شاخص ها در دقایق ابتدایی

شاخص قدرت خریداران حقیقی نیز به عدد ۰٫۹۵ رسیده که نسبت به روز شنبه رقم کوچک تری است.

مجموع نمادهای منفی و مثبت در دقایق پایانی معاملات روز گذشته به سود نمادهای منفی بود. حدود ۲۷۰ نماد مثبت در مقابل ۳۷۰ نماد منفی، عامل افت شاخص ها در دقایق ابتدایی معاملات خواهد بود.

اما از طرفی نوسانات نیمه دوم زمان معاملات هم به این بستگی دارد که قیمت دلار همچنان افت کند یا نه. هرچه زودتر ابهامات موجود در مناسبات بین المللی رفع شود، تلاطمات بورس نیز کمتر خواهد شد.

منبع : اقتصادنیوز

این مطالب را نیز ببینید!

قیمت تاکسی برقی‌های تهران چقدر است؟

به گزارش رمز فردا  : تشکری هاشمی در خصوص ورود تاکسی‌های برقی و قیمت آن گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *