اواسط 1402 خودرو‌های اقتصادی وارد بازار می‌شوند

به گزارش رمز فردا  : فاطمی امین با بیان این که روند ما در صنعت خودرو رو به رشد است، گفت: در بخش‌های مختلف از قطعه سازان تا شرکت‌های دانش بنیان همه در حال ارتقا هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان سال چند محصول جدید در صنعت خودروسازی و اواسط سال آینده هم خودرو‌های اقتصادی وارد بازار می‌شوند.

سید رضا فاطمی امین وزیر صمت امروز از پلتفرم (بن سازه) و محصول خودروی اقتصادی، پلتفرم آفرود ملی، پلتفرم کلاس متوسط و خودروی برقی با داخلی سازی بالای ۵۰ درصد، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان خودروی تجاری، کتاب تبیین رویکرد دانش بنیان شدن صنعت خودرو و چند پلتفرم دیگر رونمایی کرد.

سیدرضا فاطمی امین در آیین رونمایی و افتتاح نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودروی کشور افزود: شرکت‌های خودروسازی مذاکراتی را با خودروسازان خارجی آغاز کرده اند، اما برنامه هایمان را بدون در نظر گرفتن مذاکرات و تحریم‌ها به پیش می‌بریم، البته رفع تحریم‌ها باعث تسهیلاتی در صنعت می‌شود، اما برنامه ما وابسته به تحریم‌ها نیست.
 با بیان این که روند ما در صنعت خودرو رو به رشد است، گفت: در بخش‌های مختلف از قطعه سازان تا شرکت‌های دانش بنیان همه در حال ارتقا هستند.

وزیر صمت ادامه داد: هم افزایی بین شرکت‌ها برای نخستین بار در این صنعت رخ داده و شرکت‌های قطعه ساز و خودروساز ما برنامه‌های مشترک تولید دارند.

فاطمی امین گفت: نخستین صنایعی که تحریم شد، صنعت خودرو بود؛ ظرفیت‌های ما در این حوزه بالاست و شرکت‌ها با بن سازه‌های مشترک در حال فعالیت هستند.

وی افزود: چندین محصول جدید رونمایی شد که برخی از آن‌ها امسال به تولید می‌رسند.

فاطمی امین گفت: نخستین اولویت ما از دی ماه پارسال، تمرکز بر ثبات تولید بود و دیگر خودروی ناقص نداریم؛ بعد از این ایمنی، کیفیت و محصولات متنوع در دستور کار است.

منبع : تسنیم