شرکت هنزا:پروژه های بزرگراهی را در سطح دنیا توسعه می دهیم .

شرکت ساختمانی هنزا یک شرکت پیمانکاری می باشد که در رسته های راه و باند گرید یک، ابنیه گرید یک، تاسیسات گرید یک و همچنین در رسته های نفت و گاز وآب به صورت همزمان در پنج رسته مختلف،  مشغول به فعالیت می باشد و پروژه های مختلفی را در سطح کشور در شهرستانها و شهرها و کلان شهرهای مختلف در دست احداث دارد و در هر کدام از این رسته ها در حال فعالیت می باشد و در حال حاضر یک کارخانه اسکلت فلزی به نام شرکت ژیوار صنعت کانیار در اختیار دارد که زیر مجموعه هلدینگ هنزا است و با ظرفیت۳۰۰۰  تن در ماه و ۳۳۰۰۰ تن در سال واقع در صفا دشت تهران مشغول به خدمات رسانی به هلدینگ هنزا است و به صورت مستقل نیز کارهای مختلفی انجام می دهد. علاوه بر این  هلدینگ هنزا دارای دو شرکت مشاور و بازرگانی  است که زیر مجموعه شرکت اصلی هستند و همچنین این هلدینگ دو شعبه هم درکشورهای کانادا وعمان دارد که این شرکتها نیز زیر مجموعه هلدینگ هنزا بوده و در حال فعالیت می باشند. رمز فردا ،در یک مصاحبه اختصاصی با مهندس ناظمی مدیر عامل شرکت و دکتر پیروز اصل معاون فنی شرکت و مهندس زمینی عضو هئیت مدیره و معاون پشتیبانی شرکت به گفتگو پرداخته که بخش دوم این مصاحبه در ذیل آمده است :

خبرنگار : مانا امامی

مهندس ناظمی ،مدیر عامل شرکت عنوان کرد ،شرکت هنزا در ده سال گذشته بیشتر در دپارتمان ساختمانی فعالیت داشته که اکثر این پروژه ها ملی بوده که مورد استفاده عموم مردم واقع شده و ما کمتر به پروژه های که نگاه خصوصی داشته ورود کردیم به عنوان مثال اگر دوست عزیزی به صورت شخصی منابعی داشته باشد کمتر مورد توجه ما بوده و سعی شده نیروی انسانی و تجهیزات شرکت بیشتر به سمت پروژه های  برود که آثار ملی داشته باشد ومنشاء اثر آن برای ایرانیان باشد و در بیست سال گذشته  بیشتر پروژه های شرکت در حوزه دپارتمان ساختمانی بوده که طراحی و ساخت آن توسط مهندسین ایرانی انجام شده که این منشاء اثر خوبی در رشد مهندسی داشته و من اعتقادم براین است که ما در این زمینه پیشرفتهای بسیار خوبی در داخل کشور داشته ایم که هر نوع سازه ساختمانی را درداخل کشور طراحی و اجرا می کنیم و در اقصی نقاط کشور این موضوع مشهود می باشد .

پروژه های راه و باند شرکت هنزا در سال گذشته تقریبا ۷۰ تا ۸۰ درصد افتتاح و ۲۰ تا ۳۰ درصد پروژه های در دست اقدام می باشد که آن هم نهایتا تا آخر امسال یا اوایل سال بعد مورد بهره برداری قرار می گیرد و در اختیار مردم عزیز ایران قرار خواهد گرفت .

پروژه حصارک کرج

مهندس ناظمی افزود ، از جمله پروژه های ما در خارج از مرزهای کشور در حوزه های GIS در خلیج فارس و کشورهای قطر ،امارات ،عربستان ، کویت و عمان می باشد و چون من در این کشورها بعضا فعالیت داشتم از این رو به یقین خدمتتون عرض می کنم که صدور خدمات مهندسی و یا نگاه مهندسی به مجموعه مهندسین ایرانی اصلا قابل مقایسه با افرادی که در آن منطقه فعالیت دارند نیست چون ما به شدت هم از لحاظ اجرا و هم از لحاظ مجموعه کارهای طراحی یک سرو گردن از آنها بالاتر هستیم زیرا سیاست  اداره کارهای مهندسی در مجموعه GIS اکثرا در کشورهای توسعه یافته وجهان اول مانند آمریکا و انگلیس انجام می شود اما من به جرات می توانم این را خدمت جامعه مهندسی کشور  بیان کنم که به حول و قوه الهی ما یکی از خوبهای دنیا در این حوزه هستیم و قابلیت ارائه خدمات مهندسی هم از نظر طراحی وهم اجرا را در این حوزه دارا می باشیم و در آسیای میانه و شوروی سابق که من مدتی در آنجا مشغول به فعالیت بودم و ترکیه و به طور کلی در بین همسایگان خود در منطقه از لحاظ بحث اداره کارهای مهندسی و پیمانکاری و یا توسعه کارهای شهری و یا توسعه کارهای عمرانی کشوری حرف اول را می زنیم .

تقاطع اردبیل

دکتر پیروز اصل عنوان کرد ، هنزا پروژه های در رسته راه و باند در سالیان اخیر انجام داده که از جمله مهمترین آنها که توسط مقامات دولتی افتتاح شد، و یا در حال تکمیل و افتتاح در ماههای آینده می باشد می توان به پل سازی و راه سازی در کلان شهر کرج  اشاره کرد که تقریبا نزدیک ۱۷ دستگاه پل در تقاطع های بزرگ این استان احداث و افتتاح شد و چند سالی است که با رضایتمندی مردم وکارفرما پروژه ها که شهرداری کرج می باشد مورد استفاده و بهره برداری قرار گرفته است. از جمله پروژه های ملی ما در این زمینه، در شهر اصفهان  با عنوان آزاد راه شرق سپاهان است که در حال اجرا می باشد و فاز اول  آن توسط ریاست محترم جمهور افتتاح و فاز دوم  آن نیز طی چند ماه آینده افتتاح خواهد شد و در این پروژه بزرگ و قسمتهای تبادل تقاطعات از پلهای بزرگی استفاده شده که توسط شرکت هنزا ساخته شده که این هم در نوع خود پروژه بزرگ و سختی بود  . کار پل سازی در اتوبانها  به دلیل بار ترافیکی موجود بسیار سخت و دشوار است  به طوری که در تقاطع حصارک واقع در کرج ما این تجربه را داشتیم و کاری که  پیش بینی شده بود ظرف سه یا چهار سال انجام بشه با توجه به عدم امکان انسداد ترافیک و عبور شدید وسائط نقلیه این کار شش سال به طول انجامید و الان تقریبا دو سالی هست که این پروژه افتتاح و به بهره برداری کامل رسیده و گره ترافیکی که سابقا در آن بزرگراه  وجود داشت کاملاً حل شده است، ساخت  تمامی پلهای آزاد راه شرق سپاهان واقع در اصفهان نیز که اسکلت آن  توسط کارخانه ژیوار صنعت کانیار که زیر مجموعه هلدینگ هنزا هست ساخته شده بر روی ترافیک و بدون انسداد ترافیکی انجام شده است.  پروژه دیگری که توسط هلدینگ هنزا انجام شد تقاطع بزرگی در کلان شهر اردبیل واقع بر روی رودخانه و مشابه با تقاطع حصارک کرج که باز هم با وجود بار ترافیکی شدید  انجام شد و دو فازآن  افتتاح شد و فاز آخر آن نیز تا چند روز آینده انشالله  توسط هیئت دولت در هفته دولت افتتاح خواهد شد و در اختیار شهروندان محترم اردبیلی قرار می گیرد. در شهریار هم باز پروژه دیگری واقع در تقاطع بزرگی  به شکل زیر گذر و پل اجرا شد که فاز اول آن افتتاح شده است و یکی از زیر گذرها توسط شهروندان شهریار مورد استفاده قرار می گیرد .

آزاد راه اصفهان

در ادامه دکتر پیروز اصل افزود ، یکی از پروژه های شاخص شرکت هنزا که در حال حاضر در حال اجرا هست و پیشرفت فیزیکی تقریبی پنجاه درصدی دارد پروژه بزرگ احداث جاده دریایی بوشهر است که از ساحل بوشهر به جزیره نگین می باشد. در بندر بوشهر به این دلیل که ارتفاع آب کم است و امکان لنگر گیری کشتی های بزرگ وجود ندارد جهت نقل و انتقال کالاها از کشتی به ساحل، کشتی ها مجبور بودند که در فاصله ده کیلومتری ساحل بوشهر، درجزیره ای به نام نگین پهلو گیری کنند و از آنجا به وسیله ترانزیت کالاها را از روی کشتی ، اول به جزیره نگین و بعد وارد ساحل بوشهر کنند و ازآنجا به کل کشور منتقل کنند که این مساله باعث ایجاد چالش بر صادرات و واردات کشور در این نقطه بود.که این مشکل توسط شرکت هنزا با احداث یک راه دریای به مسافت ۱۰ کیلومتر و با احداث پل بزرگ بر روی دریا در حال احداث است و به زودی انشالله مورد بهره برداری قرار میگیرد و ما تنها شرکتی هستیم که در حال حاضر در ایران نسبت به اجرای راه دریایی  و احداث پل بر روی دریا فعالیت داریم که امری  بی سابقه می باشد و  تا کنون کمتر سابقه داشته که یک شرکت ایرانی چنین پروژه ای را انجام دهد وتقریبا پنجاه درصد کار انجام شده و اینهم پروژه بسیار بزرگ و طاقت فرسایی است که توسط شرکت ما در حال انجام است و پل بزرگ این پروژه به گونه ای طراحی شده تا امکان عبور و مرور کشتی ها از زیر پل به راحتی انجام شود و اجرای شمع ها و پایه پل و عرشه فلزی پل و تمامی قطعات فلزی این پل هم توسط کارخانه ژیوار صنعت ، زیرمجموعه هلدینگ هنزا انجام می شود این پروژه یکی از افتخارات  شرکت هنزا می باشد که نظیرآن را یکی دوتا شرکت خارجی در ایران انجام داده اما  ما شرکتی بودیم که در این راه پیش قدم بودیم .

راه دریایی بوشهر

مهندس ناظمی، درخصوص این سوال که آیا تا سال ۱۴۰۴ هلدینگ هنزا یکی از پیشگامان مشاوره و اجرای پروژه های بزرگ ساختمانی و راه سازی با استانداردهای جهانی در کشور ایران و منطقه  می شود ، عنوان کرد شرکت هنزا از لحاظ نیروی انسانی و جهت گیری آن براساس بودجه عمرانی و غیر عمرانی کشور پروژه های موفقی را اجرا کرده و تمام این پروژه ها ملی است و نگاه ما تا سال ۱۴۰۴این است که بتوانیم ابر پروژه های را در کشور که کارفرماهای مختلف تعریف می کنند با توجه به قابلیتهای که شرکت دارد و وقت ودلسوزی که همکاران بنده در این خصوص می گذارند انتخاب کنیم و در آنها ورود کنیم وبه سر انجام برسانیم و هم اکنون در شرق تهران مشغول مذاکره با کارفرمای یک ابر پروژه هستیم . در همین راستا این جهت گیری صورت گرفته و امیدوارم که ما بتوانیم تا پایان امسال این مواردی که مطرح شد را به سرانجام برسانیم.

همچنین ایشان افزود، با توجه به استعدادهای که در شرکت هنزا وجود دارد و قیاسی که باهمسایگان کشور ایران در حوزه مهندسی مطرح کردم فکر می کنم که روز به روز با توجه به استعدادها و تخصصهای که در کشور وجود دارد باید این فضا را به سرانجام برسانیم.  تا با تمام نارضایتی ها و گله مندی ها افرادی که استعداد خوب و بهره هوشی مناسبی دارند و به اسم نخبه مطرح می شوند ، بستر مناسبی برای رشد و پیشرفت آنها در داخل کشور فراهم شودتا دیگر جذب کشورهای دیگر نشوند  لذا مدیریت کشور در حوزه مهندسی حداقل باید این نگاه را داشته باشد که این نیروها  که با زحمت روی آنها هزینه شده و پشتوانه های کشور هستند داخل کشور نگه داریم و ما به عنوان عضو کوچکی از این جامعه سعی کردیم در شرکت هنزا به این امر مهم توجه کنیم و نیروهای که در دانشگاههای خوب  تحصیل کردند و فارغ التحصیل شدند را جذب و از استعدادهای آنها استفاده کنیم زیرا همانطور که همکاران من پیشتر عنوان کردن اکثر نیروهای خوب و متخصص ما در حوزه های بالا حدود ۱۰ تا ۱۵ سال است که جزء مجموعه ما هستند و با ما همکاری دارند که در این چند سال سعی شده نیروهای پر استعداد و خلاق شناسایی و جذب شرکت شوند که بتوانیم از تجارب و معلوماتی که دارند در جهت راهبرد شرکت استفاده کنیم که اگر به این امر در سایر شرکتهای مهندسی نیز توجه شود (که البته می شود اما آن مطلوبیت لازم را ندارد) برای رشد مسائل مهندسی کشور موثر خواهد بود .

برج شاهنامه تهران

در ادامه مهندس زمینی ،در خصوص اینکه در جریان یک سخت و ساز چه مهندسانی نقش دارند عنوان کرد ، در ساخت و ساز چه در خصوص ابنیه و چه در خصوص پروژه های راه و پل دو تا معقوله بسیار تاثیر گذار و مهم می باشد اول نیروی انسانی یعنی کارشناسان و مهندسانی که استفاده می کنیم و مورد دوم ماشین آلات و تجهیزات می باشد که خدا را شکر شرکت ما در خصوص ماشین الات و تجهیزات غنی است و این خود باعث می شود تا روند پیشرفت پروژه و اتمام پروژه تسریع پیدا کند و خیلی سریع به بهره برداری برسد و همین طور که پیش تر ذکر شد در پروژه حصارک کرج که یک پروژه سه سطحی روی اتوبان بود و  امکان انسداد  مسیر اتوبان نبود، از آنجا که شرکت ما مجهز به تجهیزات پیشرفته در این خصوص بود موفق شدیم بدون آنکه انسداد بدهیم این عملیات را بدون پیشامد  هیچ حادثه و اتفاقی به پایان برسانیم . در خصوص نیروی انسانی مهندسانی حاذق و ماهر با تجربه بالا در تمام زمینه ها و طی سالهای متوالی با هنزا همکاری دارند که هر کدام از این عزیزان در زمینه کاری خود مشغول به کار می باشند. در بحث پل سازی و مسایل فنی و یا در خصوص ابنیه و تأسیسات و یا نفت و گاز که هر کدام شاخه های مختلفی دارد طراحی و اجرا پروژه های که در حال احداث آنها هستیم و یا به افتتاح و بهره برداری رسیده هر دو توسط خود مجموعه هنزا صورت می گیرد وما باوجود کمک و همکاری بین تمامی نیروها در این سالها توانستیم پروژه ها را راهبری و به نقطه موثری که هم اکنون هستیم برسیم .

این مطالب را نیز ببینید!

پیش‌بینی بورس فردا ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۳

به گزارش رمز فردا : شاخص کل بازار بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *