جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

ساخت مدرسه غیردولتی ویژه اتباع در کرمان

ساخت مدرسه غیردولتی ویژه اتباع در کرمان/ کمبود فضای آموزشی در استان

به گزارش رمز فردا ،کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: سرانه فضای آموزشی در استان کرمان پایین تر از کشور و در شهر کرمان پائین تر از استان است و باید اولویت نخست آموزش و پرورش استان کرمان، ساخت مدرسه باشد و این امر از ضروریات است.

دکترمحمدرضا پوراراهیمی امروز ۱۳ شهریورماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مدارس غیردولتی در کشور اشتغال ایجاد می کنند و ۲۶ هزار ۸۶۰ نفر در استان کرمان در این بخش فعال هستند لذا باید به مدارس غیردولتی کمک کنیم.

وی افزود: در بحث تبصره ۱۸ باید در سرفصل قرار داده شود تا هر جا اعتبار برای اشتغال گذاشته می شود، مراکز آموزشی غیردولتی لحاظ شوند.

پورابراهیمی بیان کرد: باید فهرست تقاضای مدارس غیردولتی را به نسبت اشتغال ایجاد شده یا نگهداری اشتغال داشته باشیم تا بتوانیم کار را پیگیری کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: سرانه فضای آموزشی در استان کرمان پایین تر از کشور و در شهر کرمان پائین تر از استان است و باید اولویت نخست آموزش و پرورش استان کرمان، ساخت مدرسه باشد و این امر از ضروریات است.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: در بحث ایمنی مدارس، سخت گیری ها به سمت مدارس غیردولتی می رود و اکنون با چالش مواجه هستند لذا باید زمین تامین شود تا بتوانند مدارس را احداث کنند.

به گزارش رمز فردا ، احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی نیز در این جلسه گفت: کسانی درمدارس غیردولتی کار می کنند عاشق کارشان هستند و باید به این افراد کمک کنیم و در قانون هست و فراتر از قانون نمی خواهیم.

وی افزود: در بحث تامین اجتماعی در مدارس غیردولتی، افراد فعال به ازای هر ساعت کاری که فعالیت دارند، باید بیمه بشوند.

محمودزاده اظهار کرد: آمادگی داریم مجوز ایجاد مدرسه غیردولتی اتباع را ارائه کنیم زیرا در مشهد نیز این کار را انجام داده ایم.

به گزارش رمز فردا ، در این جلسه مصوب شد مجوز ایجاد مدرسه غیرانتفاعی ویژه اتباع در کرمان و برخی شهرهایی که جمعیت اتباع زیادی دارد، صادر و مدرسه ویژه اتباع ساخته شود.

این مطالب را نیز ببینید!

خبر بد درباره تخت جمشید و پاسارگاد

به گزارش رمز فردا : محمد درویش با اشاره به اینکه فرونشست زمین هنگامی که از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *