شنبه , اردیبهشت ۱ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

رفع اختلال سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس تهران تا یکی دو روز آینده

رفع اختلال سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس تهران تا یکی دو روز آینده

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه اختلال در سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس پایتخت تا یکی دو روز آینده برطرف می‌شود گفت: طی روزهای باقی مانده تا ابتدای مهر، فهرست دانش آموزان نیازمند به استفاده از سرویس نهایی و به تاکسیرانی اعلام خواهد شد.

به گزارش رمزفردا، علیرضا کریمیان در حاشیه مانور بازگشایی مدارس تهران که در دبستان شاهد تقواپیشگان در منطقه ۶ آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، درباره سرویس مدارس و مشکلاتی که سامانه ثبت‌نام مبنی بر “خطای نرخ شهریه” دارد اظهار کرد: این سامانه سال‌های سال است که امتحان خودش را پس داده است. عوامل اثرگذاری در تعیین قیمت سرویس مدارس وجود دارد از جمله اینکه خارج از محدوده ترافیک باشد یا خیر، فاصله بین منزل و مدرسه چقدر باشد و چند دانش‌آموز در اتومبیل حضور داشته باشند.

وی افزود: عوامل مختلف و متعددی در تعیین هزینه سرویس نقش دارد که این سامانه به صورت هوشمند  اینها را محاسبه می‌کند. اکنون هم جلسات مختلفی داریم تا بتوانیم آن را تعدیل کنیم و تاجایی که امکان داشته باشد هزینه کمتری را به خانواده‌ها تحمیل کنیم. از طرفی ملاحظات دیگری وجود دارد از جمله اینکه رانندگان و سرویس‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند از یک دریافتی مناسب بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرروش از موضوع سرویس هیچ انتفاعی ندارد و آنچه به عنوان نقش اساسی ایفا می‌کند تنظیم‌گری است گفت: به این معنا که یک مجموعه دیگر خدمت و مجموعه دیگری خدمت را دریافت می‌کند و ما تلاش می‌کنیم تنظیم‌گری کنیم تا با کمترین هزینه ممکن و در عین حال رضایتمندی شرکت‌های خصوصی، اتوبوسرانی و تاکسیرانی، به یک اجماع خوب برسیم.

وی درباره اختلال سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس گفت: این مشکل تا یکی دو روز آینده برطرف می‌شود.

کریمیان درپاسخ به اینکه تاکسیرانی اعلام کرده آموزش و پرورش هنوز تعداد سرویس‌های مورد نیازش را به ما ارائه نداده است اظهار کرد: فضای همکاری ما با تاکسیرانی این‌گونه است که تاکسیرانی، شرکت‌های دارای صلاحیت را به ما معرفی می‌کند و آنها که صلاحیت‌شان تایید شود با اولیای دانش‌آموزان طرف قرارداد می‌شوند.

وی ادامه داد: اینکه ما باید اعلام کنیم چه تعداد سرویس می‌خواهیم به نظر اولیاء و ثبت درخواست آنها بستگی دارد. طی روزهای باقی مانده تا ابتدای مهر این فهرست نیز نهایی خواهد شد. فهرست رو به تکمیل است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران همچنین درپاسخ به اینکه آیا اولیاء در صورت نیاز به استفاده از سرویس، حتما باید در سامانه ثبت نام کنند؟ اظهار کرد: پیشنهاد ما استفاده از سامانه است زیرا قابلیت رصد و نظارت دارد و خود خانواده هم راحت‌تر می‌تواند نظارت کند. البته ما برنامه‌های تکمیلی دیگری داریم که امیدواریم بتوانیم آن ها را اجرایی کرده و خانواده‌ها بتوانند با نصب یک اپلیکیشن روی گوشی تلفن همراه خود مسیر رفت‌وآمد دانش آموزان را نیز رصد کنند.

وی درباره اختلاف رقم اعلامی در سامانه با رقم خودروهای آزادبر به عنوان مثال از ۱۸ تا ۸ میلیون تومان گفت: این موضوع در حال بررسی است با تاکسیرانی جلساتی برای تعدیل این عدد داریم، این عدد را صرفا آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند و عوامل مختلفی نقش دارند و در تلاشیم تعدیل کنیم تا هردو طرف رضایت داشته باشند.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *