جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

مرادی: توسعه پتروپالایشگاه‌ها کشور را از خام فروشی نجات می‌دهد

مرادی: توسعه پتروپالایشگاه‌ها کشور را از خام فروشی نجات می‌دهد

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه پتروپالایشگاه ها در وهله اول سبب می شود تا کشور از خام فروشی فاصله بگیرد و در وهله دوم پاسخگوی نیاز داخل به فرآورده های نفتی خواهد بود.

به گزارش رمز فردا ،احمد مرادی ، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت توسعه پتروپالایشگاه ها، بیان کرد: ما ظرفیت های خوبی برای توسعه کشور داریم که از جمله آن در حوزه انرژی و نفت و گاز است. در سالیان گذشته کمتر به ظرفیت های این حوزه توجه شده است تا اینکه چندین سال قبل حضرت آقا دستور دادند تا ظرفیت های بزرگ موجود در جاسک و مکران در حوزه انرژی دیده شود.

نماینده بندرعباس در ادامه اظهار کرد: خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک به طول ۱۰۰۰ کیلومتر در طول این سال ها دنبال شد و امروز یک دستاورد بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی به شمار می رود. به نوعی یک پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای در دست احداث است که حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مشکلات مالی آن نیز با مشارکت چندین بانک در حال رفع شدن است.

۲۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت صورت می گیرد

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در مجموع بالغ بر ۲۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت صورت خواهد گرفت. این ظرفیت در سطح کشور نهفته است که باید با برنامه ریزی به خوبی از آن استفاده کنیم.

مرادی در پایان تاکید کرد: احداث پالایشگاه در وهله اول سبب می شود تا کشور از خام فروشی فاصله بگیرد و در وهله دوم نیز کمک می کند تا نیاز کشور به مشتقات نفتی را در داخل تامین کنیم. گام های خوبی در این حوزه برداشته شده که لازم است با جدیت ادامه داشته باشد.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

زمان اعلام فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس

به گزارش رمز فردا : اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در نشستی خبری که در دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *