جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

یزدانی با شکست حریف آمریکایی به فینال رسید

نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم ایران با برتری مقابل رقیب آمریکایی به فینال رقابت‌های جهانی زیر ۲۳ سال رسید.

به گزارش رمز فردا  ، در ادامه رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان در اسپانیا، امیرمحمد یزدانی با شکست حریف آمریکایی راهی دیدار فینال وزن ۷۰ کیلوگرم این رقابت‌ها شد.

امیرمحمد یزدانی نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم ایران و دارنده مدال نقره جهان در دیدار نیمه نهایی مقابل یحیی توماس از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان در یک مبارزه دیدنی با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری رسید و اولین فینالیست کشتی آزاد ایران در رقابت‌های امیدهای جهان ۲۰۲۲ نام گرفت. وی فردا شب (شنبه) برای کسب مدال طلا به روی تشک می‌رود.

یزدانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس ۱۵ بر ۵ تالگات سیرباز قهرمان آسیا از قزاقستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۱۷ بر ۷ از سد کوتا تاکاهاشی از ژاپن گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

آذرپیرا پیش از این در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۲ واسیل سووا از اوکراین را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز با اقتدار و با نتیجه ۱۰ بر صفر ریچارد وگ از مجارستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم کیان محمودجانلو در مبارزه نخست با نتیجه ۷ بر ۸ مغلوب حمزه آلاجا از ترکیه شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. محمودجانلود در این گروه باید با سید اسلام حسینی از فنلاند کشتی بگیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد مقابل ساموئل آلوارز از پورتوریکو قرار بگیرد و در صورت گذر از این حریف به دیدار رده بندی راه خواهد یافت تا مقابل اریک آروشانیان از اوکراین قرار بگیرد.

همچنین تا دقایقی دیگر امیرعلی آذرپیرا آزادکار شایسته ایران در دیدار نیمه نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم به مصاف ارتوغرل آگچا از آلمان می‌رود.

پیش از این احمد محمدنژاد جوان در دور نخست با نتیجه ۵ بر ۴ از سد مانوئل خاندزرتسیان از ارمنستان گذشت اما در دومین مبارزه مقابل هورست لهر قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از آلمان با نتیجه ۹ بر ۴ شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

محمد نخودی دیگر نماینده ایران در ۴ وزن نخست بود که به دلیل نرسیدن به وزن قانونی از دور رقابت‌ها کنار گذاشته شد.

مصلایی پور رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی و عضو کمیسیون داوری اتحادیه جهانی کشتی در کنار کمال بوعزیز از تونس و ابراهیم چی چی اوغلو از ترکیه مسئولیت نظارت بر عملکرد داوران و صدور رای هنگام چلنج را بر عهده دارند.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

پیروزی یزدانی مقابل عموزاد در جام یاشاردوغو

در جریان رقابت‌های وزن ۷۰ کیلوگرم جام یاشاردوغو، امیرمحمد یزدانی مقابل محمدعلی عموزاد به برتری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *