جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

رئیس دانشگاه اعلام کرد ورودی‌های ۱۴۰۱ دانشگاه فرهنگیان باید ۶ مهارت را آموزش ببینند و مدرک بگیرند

رئیس دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: ورودی های ۱۴۰۱، حتما باید ۶ مهارت را آموزش ببینند و مدرک بگیرند. همچنین تغییراتی در نحوه نمره قبولی و مشروطی نیز خواهیم داشت.

به گزارش رمز فردا ، رضامرادصحرایی، رئیس دانشگاه فرهنگیان در آیین روز دانشجو که با حضور وزیر آموزش و پرورش در پردیس نسیبه تهران برگزار شد، با بیان اینکه مطالبه گری مطلوب است و روز دانشجو را روز پاسخگویی خودمان قرار داده ایم، تصریح کرد: البته باید یاد بگیریم در کنار مطالبه گری، منصف نیز باشیم و منصفانه قضاوت و نقد کنیم.

وی به تبیین برخی شرایط دانشگاه فرهنگیان در بدو مسئولیتش در این دانشگاه پرداخت و افزود: دانشگاه را در حالی تحویل گرفتیم که ۴۰ هزار کمبود تخت خوابگاهی و کلاس وجود داشت. با تلاش های شبانه روزی، نزدیک به ۷ ماه، ۴۱۸ هزار متر مربع فضا به دانشگاه اضافه شده که در تاریخ تربیت معلم سابقه نداشته و شبیه معجزه است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در خصوص حضور دانشجومعلمان ورودی ۱۳۹۸ رشته آموزش ابتدایی به کلاس های درس و تدریس آنها؛ اظهار داشت: قبل از ما تصمیم گرفته بودند که تمام ورودی های سال ۹۸ به مدرسه بروند، با کمک های شایان وزیر محترم آموزش و پرورش، تصویب کردیم که فقط رشته ابتدایی، تدریس کنند.

وی ادامه داد: این ورودی های ۹۸، آموزش و پرورش را از یک بحران نجات دادند، در شهر تهران نزدیک به ۱۰۰۰ معلم را دانشجومعلمان عزیز ما تامین کردند؛ این تعداد برابر است با نصف معلمان برخی کشورهای اروپایی.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: دانشگاه را در حالی تحویل گرفتیم که نسبت استاد به شاگرد ۱۱۱ به یک است؛ یعنی هر یک استاد باید برای صدویازده دانشجو تدریس کند؛ که امکان پذیر نیست، دانشگاه، دانشگاه تازه متولد شده ای است و در نتیجه، مشکلاتی که وجود دارد، برای رفع آن زمان نیاز است.

صحرایی در ادامه به برخی نگاه ها و مشکلاتی که در راه تربیت معلم کشور وجود دارد اشاره کرد و افزود: وزیر محترم آموزش و پرورش به امر تربیت معلم اعتقاد راستین دارد و تلاش های بسیاری برای دانشگاه فرهنگیان کرده است.

وی خطاب به دانشجومعلمان، اظهار داشت:  مطالبه کنید، اما واقع بین باشید، نظریه مدیریتی می گوید، کاری که در ریل خودش حرکت نکرده باشد، به هر مقدار زمان که در ریل غلط حرکت کرده باشد، دو برابر زمان نیاز دارد که به نقطه صفر بازگردد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: سال ۹۱، دانشگاه تاسیس شد، ۲۵ هزار دانشجومعلم گرفت؛ در سال ۹۶ این تعداد دانشجو به ۳ هزار کاهش یافت؛ رهبر انقلاب در سال ۹۷ ، به دانشگاه فرهنگیان آمدند و فرمودند معلمی حرفه است، فن است و باید تربیت شود و معظم له پشتیبان دانشگاه فرهنگیان هستند.

وی به برخی اقدامات تحولی در دانشگاه فرهنگیان، اشاره کرد و افزود: شتاب کار تحولی بالا رفته است، ۱۰۰۰ دکتر معلم جذب خواهد شد. ۵۰۰ ردیف جذب هیات علمی تصویب شده است که معادل جذب کل هیات علمی دانشگاه از بدو تاسیس تاکنون است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، صحرایی در پایان خاطرنشان کرد: با یاری خدا، به نقطه ای خواهیم رسید که دانشجومعلم قوی، معلم ارزشمند و نمونه و تحول گر آموزش و پرورش خواهد بود.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

کاربرد هوش مصنوعی در تعیین جنسیت

به گزارش رمز فردا : مطالعات اخیر در دانشگاه «استنفورد» اعلام کرد: دقت هوش مصنوعی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *