سه شنبه , اردیبهشت ۴ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

عدم ارایه خدمات بانکی به بی‌حجاب‌ها به هیچ وجه صحت ندارد

عدم ارایه خدمات بانکی به بی‌حجاب‌ها به هیچ وجه صحت ندارد

رئیس کل بانک مرکزی درباره اظهارات برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر آغاز عدم ارایه خدمات به بانوان بی حجاب اظهار داشت: این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد و خدمات بانکی طبق روال به تمام هموطنان ارایه می‌شود و خواهد شد.

به گزارش رمز فردا ، علی صالح‌آبادی در جمع خبرنگاران درباره میزان پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه گفت: تا کنون ٩٣ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۲۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری پرداخت شده‌ است.

وی درباره انتشار اخباری مبنی بر استعفای وی اظهار داشت: این اخبار کذب محض است و واقعیت ندارد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تامین ارز واردات خودرو تصریح کرد: برای واردات خودرو طبق مصوبه هیات دولت ارز مورد نیاز تامین می‌شود و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

همچنین صالح‌آبادی با اشاره به وضعیت بانک‌های قرض‌الحسنه خاطرنشان کرد: قرض‌الحسنه نسبت به سایر بانک‌ها از جهت ترازنامه بانکی، نقدینگی، حجم معوقات بهتر است؛ به طوری‌که حجم معوقات بانک‌های قرض‌الحسنه نزدیک به صفر است و در شاخص‌های سلامت بانکی وضعیت مطلوب‌تری دارند.

وی با بیان اینکه انتظار داریم اعتبارسنجی در بحث ارائه خدمات بانکی نقش پررنگی داشته باشد، ابراز داشت: افرادی که رتبه اعتباری بالایی دارند در اولویت دریافت تسهیلات باشند و این موضوع می‌تواند تشویقی برای خوش حسابی افراد در شبکه بانکی باشد .

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در حالی که رشد ترازنامه برای بانک‌ها ١.۵ تا دو درصد در نظر گرفته شده رشد ترازنامه برای بانک‌های قرض‌الحسنه تا پنج درصد دیده شده است، عنوان کرد: همچنین دستورالعمل صندوق‌های قرض‌ الحسنه به تصویب  شورای پول و اعتبار رسیده و ابلاغ شده است. سامانه شفق برای این صندوق‌ها شروع به کار کرده و این سامانه همچنین امکان نظارت را به بانک مرکزی داده است.

صالح‌آبادی درباره پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان یادآور شد: مانده تسهیلات پرداختی تا آبان ماه ١٠۵ هزار میلیارد تومان بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ٩٨.۵ درصدی دارد و میزان تسهیلات پرداختی هم ٩٠ هزار میلیارد تومان بوده که این تسهیلات هم رشد ١٢٣ درصدی داشته است.

وی با اشاره به تفاوت نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار بیان کرد: نوع محاسبات این دو نهاد با هم متفاوت است و این مربوط به دوره زمانی مورد محاسبه بانک مرکزی و روش‌های محاسبه است. بررسی روند نرخ تورم نشان می‌دهد که نرخ تورم در یک سال گذشته روند کاهشی داشته و سال گذشته در ابتدای شروع کار دولت تورم ۵۹.۳ درصد بود، اما هم‌اکنون به کمتر از ۴۳ درصد رسیده است.

رئیس بانک مرکزی افزود: البته این میزان تورم هم بالاست و مورد تایید ما نیست. تلاش می‌کنیم آن را کاهش دهیم.

صالح‌آبادی با اشاره از استقبال از اوراق ارزی گفت: اوراق ارزی با این هدف منتشر شد که افرادی که نگران نوسانات نرخ ارز هستند از آن استفاده کنند و برای خرید اوراق براساس قیمت بازار متشکل ارزی ریال بپردازند و در زمان سررسید هم بر اساس میانگین نرخ بازار متشکل ارز یا ریال دریافت کنند.

وی با بیان اینکه عمده هدف انتشار اوراق ارز برای پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز است، اظهار داشت: این ابزار در تمام شعب ارزی بانک ملی ارائه می‌شود و تا زمان سررسید قابلیت خرید دارد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه استقبال از اوراق ارز در حد انتظار و خوب بود، تصریح کرد: همچنین در حال حاضر محدودیتی برای انتشار اوراق سکه وجود ندارد و افراد می‌تواند تا سقف صد سکه اوراق خریداری کنند و صندوق‌های سرمایه‌گذاری هم  محدودیت خرید ندارند  خریداری کنند. منبع : ایلنا

این مطالب را نیز ببینید!

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام عنوان کرد از صادرات مرغ به کشورهای هدف حمایت می‌کنیم

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ضمن اشاره به ادامه روند حمایت از جامعه بهره‌برداران دام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *