جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

گروه سخت دختران نوجوان هندبال ایران در قهرمانی آسیا

تیم ملی هندبال دختران نوجوان در مسابقات قهرمانی آسیا در گروهی سخت با تیم‌های کره‌جنوبی، ژاپن، چین و ازبکستان هم‌گروه شد. 

به گزارش رمز فردا ، رقابت‌های هندبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا از ۱۵ تا ۲۴ جولای ۲۰۲۳ (۲۴ تیر تا ۲ مرداد ۱۴۰۲) به میزبانی دهلی‌نو در هند برگزار خواهد شد.

مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا دختران نوجوان امروز(دوشنبه اول اسفند) در مقر این فدراسیون در کویت برگزار شد و تیم ملی ایران با تیم‌های ملی کره‌جنوبی، ژاپن، ازبکستان و چین هم‌ گروه شد.
بر اساس قرعه‌کشی انجام شده تیم‌های حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا دختران نوجوان در دو گروه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. در دیگر گروه تیم‌های هند، قزاقستان، هنگ کنگ، چین تایپه و بنگلادش حضور دارند.
*گروه‌بندی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا دختران نوجوان:
گروه A: ایران، کره‌جنوبی، ژاپن، چین، ازبکستان
گروه B: هند، قزاقستان، هنگ‌کنگ، چین تایپه، بنگلادش
پنج تیم برتر این مسابقات جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان دختر جهان در سال ۲۰۲۴ را کسب خواهند کرد.
تا کنون ۹ دوره از رقابت‌های هندبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا برگزار شده که به جز دوره قبلی این مسابقات، تیم‌ ملی کره‌جنوبی همواره به عنوان قهرمانی دست یافته است.
کره‌جنوبی با ۸ مدال طلا، ژاپن با ۷ نقره و یک برنز، چین با یک نقره و دو برنز و ازبکستان با یک برنز تیم‌های هم‌گروه ایران در گروه مرگ رقابت‌های قهرمانی آسیا دختران نوجوان هستند.
تیم ملی دختران نوجوان ایران در آخرین دوره این مسابقات که به میزبانی قزاقستان برگزار شد در غیاب کره جنوبی، چین و ژاپن توانست عنوان قهرمانی را کسب کند.

منبع :  ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

پیروزی یزدانی مقابل عموزاد در جام یاشاردوغو

در جریان رقابت‌های وزن ۷۰ کیلوگرم جام یاشاردوغو، امیرمحمد یزدانی مقابل محمدعلی عموزاد به برتری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *