چهارشنبه , اردیبهشت ۵ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

تهرانی‌ها برای دریافت نهال و درختکاری درخواست‌های خود را به ۱۳۷ اعلام کنند

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز تهران گفت: برای ایام درختکاری شهروندان می‌توانند درخواست های خود را برای دریافت درخت مثمر و غیرمثمر به سامانه ۱۳۷و مراکز آموزش گل و گیاه اعلام کنند.

به گزارش رمز فردا ،علی محمد مختاری ، گفت: سال گذشته ۲۱ باغ عمدتا در مناطق کم برخوردار تملک شد، این درحالی است که سرانه فضای سبز شهر تهران قابل قبول است اما در برخی مناطق مثل ۷ ، ۸ ، ۱۰، ۱۱ و … توزیع فضای سبز مناسب نیست و در حقیقت این مناطق در حوزه فضای سبز جز مناطق کم برخوردار هستند.

وی افزود: با توجه به دستور شهردار تهران مبنی بر گسترش و توسعه فضای سبز و توزیع عادلانه آن در سطح مناطق شهر تهران به ویژه مناطق کم برخوردار، این موضوع در دستورکار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پس از تملک باغات به ترتیب این باغات در حال تبدیل به بوستان عمومی است و ظرف سه ماه گذشته چند بوستان عمومی را در مناطق ۱۰، ۱۷ و ۱۹ به بهره برداری رساندیم در همین راستا بوستان «ایرانیان» به مساحت ۱۶.۵ هکتار به بهره برداری رسید.

به گفته مختاری، تملک این باغات که هزینه زیادی هم در بر داشت، علاوه بر احیای باغات، تاثیر بسزایی در سرانه فضای سبز این مناطق داشته است؛ بی تردید سرانه فضای سبز را در مناطق کم برخوردار به حد قابل قبول می رسانیم.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران درباره اقدامات ویژه روز درختکاری سال جاری نیز گفت: همانند سال های گذشته شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ و مراکز آموزش گل و گیاه که ۹۳ مرکز در سطح شهر تهران است، می توانند درخواست های خود را ارایه و درختان مثمر و غیر مثمر دریافت کنند.

وی افزود: شهروندان در مراکز آموزش گل و گیاه، آموزش های تئوری و عملی را دریافت می کنند و می توانند در همین مراکز ثبت نام کنند و گونه مورد نیاز خود چه مثمر و چه غیرمثمر را انتخاب کنند و پس از هماهنگی عوامل خدمات شهری و فضای سبز ، دو نفر کارگر به همراه یک کارشناس با کارت شناسایی به منازل شهروندان مراجعه می کنند و درخت انتخابی شهروند که بیشتر مثمر است را رایگان می‌کارند.

مختار در خاتمه این را هم گفت که در هنگام کاشت درخت برای شهروندان در ایام منتهی به روز درختکاری بروشور نحوه نگهداشت گونه انتخابی شهروندان داده می شود و به این ترتیب با کمک شهروندان در جهت توسعه فضای سبز اقدام می کنیم تا شهری سبز و زیبا داشته باشیم.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

اظهارات نماینده مجلس درباره حقوق معلمان

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در متن ماده ۶ لایحه رتبه‌بندی قید شده؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *