اما امروز میخواهیم یک راه حل قطعی به شما ارائه دهیم. راه حلی که با استفاده از آن میتوانید کسب وکار خود را توسعه دهید و زمان خود را مدیریت کنید. در این مقاله همراه ما باشید تا به شما بگوییم برای رشد یک کسب وکار باید چه کارهایی انجام داد و ما چه چه مهارت هایی نیاز پیدا خواهیم کرد. همراه ما باشید.
چرا برای یک کسب وکار به دوره آموزشی نیاز داریم؟
کسب و کار در طول حیات خود مراحل مختلفی را طی میکند. زمانی که ما یک بیزینس را شروع میکنیم ممکن است با چالش های خاصی روبه رو شویم. حل این چالشها تنها نقطه شروع ما خواهند بود. پس از حل این چالشها ما با مشکلات بزرگتری در کسب وکارمان مواجه میشویم که حل آنها نیازمند مدیریت است.
یک ورزشکار خوب زمانی میتواند به موفقیت برسد و مدال طلای مسابقات را برای خود کند که یک مربی خوب داشته باشد. او با عمل کردن به برنامه مربی به موفقیت خواهد رسید. کسب وکار نیز با همین الگوریتم کار میکند. ما برای موفقیت در کارمان و رسیدن به اهداف به مربی کسب و کار و برنامه جامع او نیاز داریم.
مربی کسب و کار چه کسی است؟
بیزینس کوچینگ در سالهای اخیر رشد زیادی داشته و در کشور ما نیز بیزینس کوچهای زیادی وجود دارند. اما پیش از اینکه بخواهیم وارد هر بحثی بشویم باید توضیح داده شود که مربی کسب و کار دقیقا چه کسی است و چه کاری انجام میدهد؟
در یک عبارت مربی کسب و کار کسی است که به صاحبان کسب وکار کمک میکند تا به اهداف استراتژیک خود برسند. مربی از ترکیب ابزار و تخصص خود استفاده میکند تا بهترین فیدبکها برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده ارائه دهد.
بسیاری از مواقع ما به عنوان صاحبان یک بیزینس دید درستی از فعالیت خود نداریم. متوجه این موضوع هستیم که قسمتی از کار دچار مشکل شده و به همین دلیل نمیتوانیم رشد کنیم. اما دقیقا نمیدانیم مشکل از کجاست و چگونه باید این مشکل را از سر راه برداشت. یک مربی خوب شرایط شما را بررسی میکند با توجه به دانش خود راهکارهای عملی ارائه میدهد تا شما موانع را از سر راه بردارید.
وظیفه بیزینس کوچ چیست؟
بیزینس کوچ باید نقاط قوت و ضعف یک کسب وکار را تشخیص بدهد و سپس کارآفرین را برای رسیدن به هدفش هدایت کند. هر فردی زمانی قابلیت رشد خواهد داشت که بتواند نقاط قوت و ضعفش را بهدرستی تشخیص بدهد. عادتهای بد تنها مختص به زندگی ما نیستند. گاهی ما در کسب وکار نیز عادتهای بد داریم و همین موضوع جلوی پیشرفت و رشد ما را خواهد گرفت.
یک مربی خوب عادتهای بد کسب وکار شما را شناسایی خواهد کرد و به شما خواهد گفت که چگونه میتوانید از شر آنها رهایی بیابید.
چرا برونسپاری رشد، یک استراتژی موفق است؟
یکی از سوالاتی که مدیران و صاحبان یک کسب و کار مدام از خود میپرسند این است که چرا باید برای رشد خود به سراغ مربی برویم؛ زمانی که خودمان میتوانیم مشکلات و عوامل مختلف را تشخیص دهیم؟ نکته قابل توجه این است که رشد یک کسب و کار دشوار است و مدیران با تجربه به خوبی این موضوع را میدانند. صاحبان بیزینس در مرحله ای از کار ممکن است که خسته شوند و دیگر توان ادامه مسیر را نداشته باشند.
زمانی که یک اکوسیستم توان ادامه نداشته باشد بخشی از کارش را برونسپاری خواهد کرد. اما برونسپاری به چه معناست؟ یعنی اینکه شما بخشی از فعالیتهای خود را به سراغ گروهی ببرید که خارج از اکوسیستم شما مشغول به فعالیت هستند. کار آنها نیز دقیقا همین است. آنها به کسب وکارهایی که برای یک بخش نیاز به برونسپاری دارند خدمات ارائه میدهند. اما چرا این برونسپاری را در سطح بزرگتر و برای رشد کسبوکار اجرا نکنیم؟
اینجاست که مدیران با تجربه متوجه میشوند برونسپاری رشد، یک استراتژی موفق و کارآمد است. در این استراتژی مدیر توان مدیریت خواهد داشت و از طرفی موانع توسط فرد متخصص دیگری شناسایی خواهد شد.
با برونسپاری رشد بر روی چه موضوعاتی تمرکز کنیم؟
یکی دیگر از سوالات مدیران این است که اگر بحث رشد را برونسپاری کنیم تمرکز خودمان را بر روی چه مواردی بگذاریم؟
در دوره های مختلف هک رشد موارد زیادی به شما آموزش داده خواهد شد که میتوانید بیشتر وقت خود را صرف این امور کنید. برای نمونه سیستم سازی و شبکه سازی یکی از موارد مهم برای رشد اکوسیستم کسب وکار است. مدیران میتوانند بخش زیادی از وقت خود را صرف چنین موردی کنند و از مربی کسب و کار برنامه بگیرند.
با استفاده از تکنیک برونسپاری عملا زمان شما بهینه خواهد شد و وقتتان نیز برای امور مختلف خالی خواهد گشت.
بهترین دوره آموزش مدیریت کسب و کار موجود کدام است؟
دوره های مختلفی در طول سال برگزار میشوند و افراد مختلف میتوانند در آنها شرکت کنند. درحال حاضر نیز دوره اورانیوم جامعترین دوره کسبوکار از نگاه مدیران و کارآفرینان برتر است. این دوره از سال ۱۳۹۷ مشغول برگزاری است و تنها در سال ۱۴۰۱ تعداد شرکت کنندگان آن به ۲۴۱ نفر رسید. این دوره جامع دارای سرفصلهای زیادی است که در ادامه مقاله درباره آنها توضیح خواهیم داد.
دوره اورانیوم توسط بیزنس مستر حسین طاهری برگزار خواهد شد و او سرفصلهای مختلف را پیش خواهد برد. به کمک این دوره صاحبان کسب وکار میتوانند نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی و برای رشد بیزینس برنامه ریزی کنند.
دوره اورانیوم مناسب چه افرادی است؟
اگر بخواهیم افراد واجد شرایط دوره را دسته بندی کنیم به ۴ دسته میرسیم:
- صاحبان کسب وکار
- مدیران میانی
- مدیران موسسات آموزشی
- مدیران ارشد فروش، بازاریابی و منابع انسانی
محتوای این دوره کاربردی است. یعنی شما پیش از فراگیری سرفصلها میتوانید به شکل مستقیم آنها را روی کسب وکار خود پیاده کنید. به همین جهت افرادی که در دوره اورانیوم شرکت میکنند باید در اکوسیستم کسب وکار صاحب قدرت تصمیم گیری باشند. اگر چنین شرایطی را داشته باشند میتوانند به رشد اکوسیستم کمک کنند.
سرفصلهای دوره شامل چه مواردی هستند؟
سرفصلهای این دوره شامل ۵ زیرشاخه:
- توسعه فردی
- توسعه سازمانی
- کمپین بازاریابی
- برندسازی شخصی و سازمانی
- کمپین افزایش فروش
میشوند. در ادامه درباره هر یک آنها توضیحاتی را به شکل مختصر ارائه خواهیم داد.
توسعه فردی
مدیر خوب باید علاوهبر رشد کسب وکار، خودش نیز رشد کند و به تجربه و دانشش افزوده شود. به همین سبب در دوره جامع اورانیوم برای توسعه فردی مدیران نیز برنامه های زیادی در نظر گرفته شده است. مدیران باید مجموعه ای از مهارتهای مختلف را داشته باشند تا بتوانند کسبوکار خود را توسعه دهند.
این موارد شامل قدرت تصمیم گیری، حل مسئله، مدیریت تمرکز، عادت موثر، خلاقیت و نوآوری، مدیریت یادگیری، مدیریت استرس، مدیریت انگیزه و موارد دیگر است که در دوره به همگی آنها پرداخته خواهد شد.
توسعه سازمانی
پس از توسعه فردی باید سازمان رشد کند. سازمان نیز به موارد متعددی از جمله تفکر تیمی، تیمسازی، تفکر سیستمی و چابکی سازمانی برای نیاز پیدا خواهد کرد. در کنار این موارد باید به مسائل جزئی در سازمان مانند شکاف نسلی، بهبود عملکرد و مهارت ارتباطی نیز توجه کرد. دوره هک رشد اورانیوم تمام این موارد را در نظر خواهد گرفت و به مدیران سازمان آموزش خواهد داد.
کمپین بازاریابی
تا زمانی که بازاریابی اتفاق نیفتد کسب وکار نمیتواند به هدف نهایی خود یعنی فروش دست پیدا کند. بازاریابی نیز به کمپین های مختلف و تکنیکهای جدید نیاز خواهد داشت. از مباحث مهم بازاریابی که در آموزش هک رشد اورانیوم به مدیران آموزش داده خواهد شد باید به ایمیل مارکتینگ، لندینگ پیج، بازاریابی آنلاین، ترافیک تبدیل، تبلیغات آفلاین، کمپین تبلیغات، روانشناسی بازاریابی و بازاریابی محتوا اشاره کرد.
برندسازی شخصی و سازمانی
برندسازی یکی از مباحث مهم رشد کسب وکار است. حتی بیزینس های شخصی نیز به برندسازی نیاز دارند. به طور کلی برندسازی یعنی اینکه ما از برند، تصویری همانند یک انسان بسازیم. به شکلی که وقتی کسی نام برند را میشود، لحن، ظاهر و ویژگیهای خاص او به چشمش بیاید. در دوره اورانیوم به قبیله شناسی، جایگاهسازی، داستان برند، ارزش آفرینی، برندسازی شخصی، هویت بصری، طراحی بازار هدف و هویت سازی پرداخته خواهد شد و مدیران با این موارد آشنا میشوند.
کمپین افزایش فروش
پس از تمامی این موارد نوبت افزایش فروش میرسد. افزایش فروش نیز تنها با استفاده از تکنیکهای خاصی محقق خواهد شد. از سری تکنیکهایی که در دوره اورانیوم آموزش داده میشوند میتوان به زبان بدن، فنون مذاکره، متقاعدسازی، شخصیتشناسی، فن بیان، سخنرانی، مدیریت تقاضا و کمپین افزایش فروش اشاره کرد.
دوره اورانیوم چه دستاوردی برای ما خواهد داشت؟
شما با شرکت در این دوره میتوانید خط تولید مشتری خود را داشته باشد. مشتریان به شکل اتوماتیک برای کسب وکار شما تولید میشوند و تولید سود خواهند کرد. با استفاده از آموزشهای این دوره شما میتوانید مشتریانی وفادار بسازید و سود بیشتری برای خود رقم بزنید. میتوانید نرخ ساعتی سازمان را بالا ببرید و راندمان بیشتری داشته باشید.
با کمپین های بازاریابی موفق هزینه کمتری صرف بازاریابی کنید و این مسیر را به شکلی هدفمند ادامه دهید. مربی کسب و کار میتواند ایده هایی ناب برای طراحی کمپین فروش به شما ارائه کند که منجر به تسهیل روند فروش خواهند شد. یکی از مشکلات سازمانهای بزرگ پرورش افراد متخصص است که در این دوره آن را یاد خواهند گرفت.
چه مشاغلی میتوانند در این دوره شرکت کنند؟
از این لحاظ محدودیت خاصی وجود ندارد.
تا به امروز مشاغل رستوران، چاپ و بسته بندی، کیک، اپتیک، لوستر و کالای برق، سیستم حفاظتی، شرکت تبلیغاتی، صنایع شیمیایی، سلامت و تندرستی، پلاستیک، صادرات و واردات، بازرگانی، موبایل، خدمات درمانی و پزشکی در دوره اورانیوم شرکت کردند.
از دیگر مشاغل میتوان به لوازم دیجیتال، چوب، خدمات خودرو، مبلمان، مسکن ساختمان، مالی و مالیاتی، آجیل و خشکبار، مواد غذایی، آموزش، ریسندگی و بافندگی، پوشاک، لوازم خانگی، فرش و ماشین آلات صنعتی اشاره کرد که در دوره اورانیوم شرکت داشته اند.
شما نیز اگر شغلی جز مشاغل بالا دارید میتوانید از این دوره هک رشد استفاده کنید.
حسین طاهری، بیزینس کوچ دوره را بیشتر بشناسیم
حسین طاهری به عنوان بیزنس کُوچ، هکر رشد و نویسنده و مترجم حوزه توسعه کسبوکار در ۱۹ سال سابقه اجرایی خود توانسته در بیش از ۴۳۶ شرکت مشاوره و مدیریت کمپین های عظیم بازاریابی را داشته باشد. بسیاری از بیزنس کوچها با اینکه ادعای مشاوره و راه اندازی کسب وکار موفق را دارند اما خود در این زمینه عاجز هستند.
حسین طاهری کسی است که در راه اندازی یک سازمان و موفقیت آن نیز موفق بوده و همین مورد یک نقطه درخشان در کارنامه او محسوب میشود. حسین طاهری دانش آموخته مدیریت کسب وکار از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران است و سابقه تدریس در دانشگاه را نیز در کارنامه خود دارد.
مدیریت اجرایی و علمی بیش از ۴۰ کنفرانس معتبر در حوزه کسب وکار بر عهده حسین طاهری بوده و او توانسته سربلند از پس اجرای آنها بربیاید. دوره آموزشی اورانیوم چکیده تجربه و دانش چندین و چند ساله حسین طاهری به عنوان یک مدرس کسب و کار در حوزه رشد بیزینس های مختلف است.
چگونه میتوانیم در دوره آموزش مدیریت کسب و کار اورانیوم نامنویسی کنیم؟
در وبسایت حسین طاهری شما میتوانید در دوره جامع اورانیوم نامنویسی کنید و اطلاعات لازم درباره این دوره را بهراحتی بهدست بیاورید. در این وبسایت مطالب بسیار زیادی از جمله ویدیوهای آموزشی مختلف، پادکستها، مطالب آموزشی و دیگر موارد برای شما فراهم آمده تا پیش از خرید دوره و نامنویسی در آن از آنها استفاده کنید.
دوره اورانیوم هفتم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد و افرادی که زودتر نامنویسی کنند مشمول تخفیف میشوند. افرادی که ساکن تهران هستند میتوانند در دوره حضور فیزیکی داشته باشند و افرادی هم که ساکن تهران نیستند دوره برای آنها با بالاترین کیفیت استریم (پخش زنده) خواهد شد.
مدت زمان دوره ۲۰ هفته خواهد بود و جلسات هر ۲هفته یکبار برگزار میشود.