پنج شنبه , اردیبهشت ۶ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

استاندار قزوین : معضل کشاورزی قزوین، پایین بودن بهره‌وری است

به گزارش رمز فردا /قزوین استاندار قزوین با اشاره به اینکه معضل جدی در کشاورزی استان قزوین و سطح کشور موضوع بهره‌وری است، گفت: باید برای افزایش راندمان و بالابردن بهره‌وری در بخش کشاورزی تلاش کنیم، زیرا آن‌قدر از شرایط مطلوب فاصله داریم که حتی انجام کوچکترین اقدامات مؤثر هم تغییرات بزرگی را رقم خواهد زد.

محمدمهدی علایی در نخستین جلسه ستاد تنظیم بازار استان قزوین در سال ۱۴۰۲ که امروز یکشنبه ۲۷ فروردین ماه در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: معضل جدی در کشاورزی استان قزوین و سطح کشور موضوع بهره‌وری است.

وی تأکید کرد: باید برای افزایش راندمان و بالابردن بهره‌وری در بخش کشاورزی تلاش کنیم، زیرا آن‌قدر از شرایط مطلوب فاصله داریم که حتی انجام کوچکترین اقدامات مؤثر هم تغییرات بزرگی را رقم خواهد زد.

استاندار قزوین در رابطه با عرضه و کیفیت مرغ در بازار عنوان کرد: اگر در پی حرکت به سمت کنترل تورم قیمت مرغ هستیم باید موضوع مرغ سایز را پررنگ کنیم تا با نظارت دقیق، بهره‌وری در تولید گوشت سفید افزایش پیدا کند که البته این موضوع نیاز به سیاست‌گذاری کشوری دارد.

وی ادامه داد: سرمایه‌ها در استان رها و سرگردان هستند و از کشاورزی و بورس و عرصه‌های دیگر سر بر می‌آورند که هیچ یک توجیه منطقی هم ندارند، باید برای این سرمایه‌ها مدل‌های مشارکتی تعریف کرد.

علایی تصریح کرد: باید از فرصت پیش‌رو برای تأسیس صندوق‌های مزارعه و مساقات بهره برد و از این طریق به تأمین مالی بخش کشاورزی کمک کرد تا با زنجیره کردن سرمایه‌ها، بهره‌وری و توان تولید افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: باید واحدهای کوچک با هم ادغام شوند؛ چون هرچه واحد بزرگتر شود قیمت تمام شده تولید کاهش خواهد یافت و این‌گونه راندمان تولید هم افزایش می‌یابد.

رئیس کارگروه ستاد تنظیم بازار استان قزوین خطاب به مسئولان حاضر در ستاد تأکید کرد: کارهای نو انجام دهید، سرمایه‌های سرگردان مردم را اجماع کنید، واحدهای کوچک را با هم ادغام کنید و امکانات و تسهیلات دهید تا راندمان تولید افزایش پیدا کند.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

فوری/ سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی/ چند کشته برجای گذاشت؟

به گزارش رمز فردا : حادثه در اسکله پتروشیمی رازی منجر به فوت ۲ نفر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *