شنبه , اردیبهشت ۱ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

نگرانی بابت از دست رفتن جایگاه جهانیِ فرش کرمان

به گزارش رمز فردا /کرمان عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: تفکر و زمینه صادرات در استان کرمان از قدیم بوده اما شرایط را فراهم نکردیم و اقلام صادراتی استان از کمرگات دیگر صادر می شود. پسته ما به دلایل مختلف از جمله مسائل گمرکی، تعهدات ارزی و … به نام ترکیه صادر می‌شود.

ذبیح الله اعظمی صبح امروز هفتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع تولید صادرات محور اظهار کرد: یکی از مسائل اصلی در وزارت جهاد کشاورزی، ضعف آمار و اطلاعات است.

وی در ادامه سخنانش افزود: تفکر و زمینه صادرات در استان کرمان از قدیم بوده اما شرایط را فراهم نکردیم و اقلام صادراتی استان از کمرگات دیگر صادر می شود. پسته ما به دلایل مختلف از جمله مسائل گمرکی، تعهدات ارزی و … به نام ترکیه صادر می شود.

اعظمی بیان کرد: اتاق بازرگانی نقش موثری در توسعه صادرات دارد و این بخش حاکمیتی و بالادستی است که زیرساخت ها را فراهم نمی کنیم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: تربیت و آموزش بازرگانان با تجربه را بارها مطرح کرده‌ایم اما چقدر انجام شده است؟

وی با بیان اینکه حضور کرمانی‌ها در نمایشگاه‌های ملی و بین المللی ضعیف است، افزود: گمرک و اتاق بازرگانی با هم هماهنگ نیستند. از سوی دیگر دو سال است که پیگیر راه اندازی گمرک و استاندارد در جیرفت هستیم اما انجام نشده و باید این موارد به عنوان ترک فعل دنبال شود.

به گزارش رمز فردا ، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به نامگذاری امسال به “مهار تورم و رشد تولید” گفت: باید به هر دو مسئله توجه کنیم زیرا مکمل یکدیگر هستند و اگر تورم مهار نشود، حتما به تولید و همچنین صادرات لطمه می‌زند.

وی با تاکید بر اینکه در بحث صادرات نباید صرفا به ظرفیت‌های بالای استان توجه داشت، تصریح کرد: باید به ظرفیت‌های کوچک تر نیز توجه کرد و چتر حمایتی باید بر سر صنایع کوچک و محصولات گلخانه ای و کشاورزی قرار بگیرد چه در تامین زیرساخت ها و …

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر لزوم توجه به صنایع دستی و فرش بیان کرد: فرش کرمان دارد جایگاه خود را در دنیا از دست می‌دهد لذا باید در دستور کار اتاق بازرگانی قرار بگیرد.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

فوری/ سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی/ چند کشته برجای گذاشت؟

به گزارش رمز فردا : حادثه در اسکله پتروشیمی رازی منجر به فوت ۲ نفر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *