جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

جایزه بزرگ کوبا آخرین شانس هاشمی و معتمدی برای رفتن به المپیک

علی هاشمی و رسول معتمدی حتما باید در جایزه بزرگ کوبا وزنه بزنند در غیر این صورت المپیک پاریس را از دست می‌دهند.

به گزارش رمز فردا ، کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری ایران تصمیم گرفت علی هاشمی را از ترکیب تیم ملی اعزامی به قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ کره‌جنوبی کنار بگذارد و امیر عزیزی را در دسته ۱۰۹ کیلوگرم جایگزین کرد.

با توجه به اینکه هاشمی به قهرمانی آسیا اعزام نمی شود از این رو برای اینکه بتواند به دنبال کسب سهمیه المپیک باشد، حتما باید در جایزه بزرگ کوبا وزنه بزند در غیر این صورت با توجه به گزینشی های ثبت شده در تقویم فدراسیون جهانی، نمی‌توانند در چرخه کسب سهمیه باشند و شانس حضور در المپیک را از دست می‌دهد.

طبق سیستم کسب سهمیه المپیک، هر وزنه‌بردار که دنبال سهمیه المپیک است، باید در پنج گزینشی المپیک وزنه بزند که حضور در قهرمانی جهان ۲۰۲۳ و جام جهانی ۲۰۲۴ اجباری است.

برای وزنه برداران ایران، قهرمانی جهان ۲۰۲۲ کلمبیا، قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ کره جنوبی، جایزه بزرگ کوبا، قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان، جایزه بزرگ قطر، قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ تاشکند و جام جهانی ۲۰۲۴ تایلند گزینشی هایی است که می توانند شرکت کنند.

علی هاشمی و رسول معتمدی دو وزنه‌بردار ایران در قهرمانی جهان کلمبیا و قهرمانی آسیا کره‌جنوبی شرکت نکردند بنابراین حتما باید از جایزه بزرگ کوبا در تمام گزینشی‌های باقی شرکت کنند تا بتوانند پنج گزینشی المپیک را پشت سر بگذارند در غیر این صورت المپیک پاریس را از دست می دهند.

فدراسیون وزنه برداری نام هاشمی و معتمدی را به همراه دو وزنه‌بردار دیگر برای جایزه بزرگ کوبا ثبت نام کرده است که از میان این چهار نفر، هاشمی و معتمدی حتما باید به کوبا بروند.

مسابقات جایزه بزرگ کوبا ۱۸ تا ۲۸ خرداد در ۱۰ وزن مردان و ۱۰ وزن زنان برگزار می شود.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

پیروزی یزدانی مقابل عموزاد در جام یاشاردوغو

در جریان رقابت‌های وزن ۷۰ کیلوگرم جام یاشاردوغو، امیرمحمد یزدانی مقابل محمدعلی عموزاد به برتری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *