سه شنبه , اردیبهشت ۴ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

صدور مجوز جدید نانوایی در مناطق کمتر برخوردار

فرماندار ویژه شهرستان ری خبر داد: عرضه نان در شهرستان ری/برخورد با قاچاق آرد

فرماندار ویژه شهرستان ری از صدور مجوز جدید نانوایی در مناطق کمتر برخوردار از عرضه نان در سطح شهرستان ری خبر داد.

به گزارش رمز فردا حمید زمانی  ، در تشریح روند صدور مجوز تأسیس نانوایی و مقابله با قاچاق آرد در سطح شهرستان ری، گفت: یکی از مسائل مطرح در سطح شهرستان نبود تناسب در تراکم نانوایی هاست که توزیع مناسب نان را میان شهروندان دچار مشکل می کند.

وی افزود: از سوی دیگر تعدد نانوایی ها در یک منطقه زمینه تقاضای کمتر و در نهایت سودجویی برخی نانوایی ها با عرضه خارج از شبکه آرد را فراهم می سازد، در حالی که در منطقه دیگر از سطح شهرستان، نان به میزان کافی پخت و عرضه نمی شود.

زمانی ادامه داد: بر همین اساس مقرر شد با استفاده از سامانه های الکترونیکی و نقطه یابی اتحادیه نانوایان شهرستان، پراکندگی نانوایی ها مورد بررسی قرار گیرد که به دنبال آن مجوزهای جدید در مناطقی صادر شود که از کمبود عرضه نان و وجود نانوایی رنج می برند.

وی تاکید کرد: با این اقدام از سویی از عرضه خارج از شبکه آرد جلوگیری خواهد شد و از سوی دیگر با شناسایی نانوایان متخلف، سهمیه آرد آنها کاهش می یابد و به نانواهایی با خدمات صحیح ارائه خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در بخش دیگری از صحبت های خود درباره فعالیت نانواهایی سیار در مناطق کمتر برخوردار و صنعتی نیز گفت: فعالیت نانوایی های سیار در مناطق صنعتی و کمتر برخوردار با استفاده از آردهای قاچاق کشف شده، می تواند تا حدودی زمینه عرضه متوازن نان در مناطق مختلف شهرستان را فراهم کند.

وی درباره مقابله با قاچاق آرد در شهرستان نیز گفت: در هفته گذشته طی بازدیدهای دوره ای از سطح نانوایی های شهرستان ری تعداد ۵۰ کیسه آرد قاچاق هنگام بارگیری و انتقال کشف و ضبط شد. درآمد حاصل عرضه خارج از شبکه آرد موجب شده برخی نانوایی ها از پخت نان اجتناب کنند و آردی که با سهمیه دولتی دریافت می‌کنند را با سود کلان در بازار آزاد به فروش برسانند. برابر دستور فرماندار ویژه شهرستان ری به شدت با عرضه کنندگان خارج از شبکه آرد دولتی برخورد خواهیم کرد و سهمیه آرد متخلفین را کاهش خواهیم داد.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

اظهارات نماینده مجلس درباره حقوق معلمان

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در متن ماده ۶ لایحه رتبه‌بندی قید شده؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *