سه شنبه , آبان ۱ ۱۴۰۳

مسعود پزشکیان، ایجاد اشتغال مستلزم سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی

 

ایجاد اشتغال مستلزم سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی

مسعود پزشکیان- نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم همزمان با آغاز فعالیت‌ تبلیغاتی دیگر نامزدها وضعیت زندگی کارگران و کارمندان و بازنشستگان را مورد توجه قرار داده و گفته است: در حال حاضر وضعیت جامعه به گونه‌ای است که کارمندان نمی‌توانند راحت زندگی کنند و بازنشستگان گرفتار هستند و قدرت خرید ندارند و دیگر نمی‌توانند با پولی که می‌گیرند بخاطر تورمی که ایجاد شده به صورت روزمره زندگی خود را تامین کنند.وضعیت به گونه‌ای است که کارگران نمی‌توانند خانه بگیرند و کارمندان نمی‌توانند زندگی روزمره خود را بگذرانند.اگر جلوی این وضعیت گرفته نشود قطعاً با مشکل زیادی مواجه خواهیم شد.

وی بر این باور است که تا وقتی کارگر و کارمند و معلم ناراضی باشند تحقق اهداف ممکن نیست.

پزشکیان همچنین ایجاد اشتغال را مستلزم رشد اقتصادی دانسته و گفته است:اگر می‌خواهیم به رشد برسیم باید سرمایه‌گذاری انجام دهیم زیرا بدون سرمایه‌گذاری نه اشتغال ایجاد می‌شود و نه تولید افزایش می‌یابد.

پزشکیان:دولت من سه اقدام درباره ساماندهی مهاجرین دنبال خواهد کرد:انسداد کامل مرزها و جلوگیری از مهاجرت بیشتر،‌ساماندهی مهاجرین موجود،‌مذاکره با کشورهای اروپایی برای پذیرش بخشی از مهاجرین یا تقبل هزینه‌های حضور آنها در ایران.

این نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری معتقد است اگر به اندازه کافی نفت فروخته بودیم می‌توانستیم هزینه آن را برای اشتغال کنار بگذاریم.

وی اشاره‌ای هم به وضعیت حقوق و دستمزد در کشور داشته و گفته است:هر چقدر حقوق‌ها را زیاد می‌کنند، تورم خیلی زودتر بالاتر می رود.با این حقوق‌ها تازه می گوییم وضعمان خوب است و کارگران و کارمندان خانه هم بسازند! اینها دیگر خانه هم نمی‌توانند کرایه کنند.

به گفته پزشکیان،وقتی با کسانی که در این کشور تولیدکننده هستند و شغل ایجاد می‌کنند با زبان دیگری حرف می‌زنیم و آنان را طور دیگری به جامعه معرفی می‌کنیم، بقیه گرفتاری‌ها زائیده همین رفتارهاست.

اما این نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری طی اظهاراتی از سه اقدام همزمان در خصوص مهاجرین و اتباع خارجی خبر داده و گفته است: دولت من سه اقدام در این باره دنبال خواهد کرد:

اول انسداد کامل مرزها و جلوگیری از مهاجرت بیشتر که مسئولیت محوری با وزارت کشور خواهد بود.

دوم ساماندهی مهاجرین موجود.علیرغم تلاش‌ها و فداکاری‌هایی که برادران ما در اقتصاد و جنگ تحمیلی داشتند ولی حضور آنها باید با انظباط باشد و ساماندهی آنها وظیفه وزارت کشور و وزارت اطلاعات است.

سوم مذاکره با کشورهای اروپایی برای پذیرش بخشی از مهاجرین یا حداقل تقبل هزینه‌های حضور آنها در ایران.غرب باید مسئولیت آنچه در افغانستان انجام داده و منجر به مهاجرت میلیون‌ها افغانستانی شده است را بپذیرد. دلیلی ندارد که مردم ایران هزینه سیاست‌های غلط دیگران را بپردازند.

 

این مطالب را نیز ببینید!

قیمت طلا، سکه و دلار امروز دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳+‌ جدول

امروز قیمت سکه امامی به ۵۵,۶۰۰,۰۰۰ (پنجاه و پنج میلیون و ششصد هزار) تومان رسید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *