شکی نیست که گرانی، به تعمیر انواع وسائل، از جمله خودرو نیز سرایت کرده و آنانیکه چه خودروی شخصی دارند و چه وسائل نقلیه عمومی، در این مورد دچار مضیقههای فراوان هستند و بسیاری از آنان مدعیاند که بیش از نیمی از درآمد خود را صرف تعمیر خودرو میکنند آنهم با قطعات غیراستاندارد و تقلبی.
برخی رانندگان وسایل نقلیه عمومی افزایش قیمت تعمیر و قطعات را بیرحمانه میدانند و معتقدند که قیمت قطعات بهشدت بالا رفته و حتی مدتی است کمتر کسی قطعات خودرو را تعمیر میکند و برخی رانندهها ترجیح میدهند قطعه نو بخرند و قطعه را تعویض کنند تا زمان برای تعمیر قطعه بگذارند چون در نهایت با قیمت قطعه نو تفاوت قیمت چندانی ندارد، اما مشکل این است که در مدت زمان کوتاهی قیمت قطعات یدکی چند برابرشده و در عین حال کیفیت نه تنها افزایش نیافته که در برخی موارد دچار افت و کاهش هم شده است.
آنچنان که دبیر انجمن صنایع لنتترمز و کلاچ کشورمیگوید:«یکی از مشکلات اتوبوسهایی که با مشکل ترمز مواجه میشوند، لنتهای ترمز قاچاق و زیرزمینی است که در بازار عرضه میشود که باید در دو حادثه اخیر واژگونی اتوبوس هم ببینیم دقیقا علت بروز نقص فنی در سیستم ترمز چه بوده است و بعدا درباره آن قضاوت کنیم.»
معمولا جنس لنت ترمز استاندارد، از مواد آلی و طبیعی بیزیان مانند شیشه، لاستیک و رزین است. اما به علت گران بودن این نوع لنت ترمزها، مدتی است از لنت ترمز مقوایی! در انواع خودرو استفاده میشود. مقوا در مقابل فشار مداومی که هنگام ترمز بر لنت وارد میشود، به سرعت فرسوده شده و خودرو را در معرض انواع حوادث دردناک قرار میدهد!
به گفته دبیر انجمن صنایع لنت ترمز و کلاچ کشور:«باید دید اگر مشکل در لنت ترمز بوده که هنوز اعلام نشده، راننده اتوبوس این لنتها را از کجا و از چه نوع و برندی تهیه و بر روی اتوبوس سوار کرده، تا ببینیم لنت ترمز معیوب از کجا تولید یا تامین شده و بتوانیم کیفیت و استاندارد آنرا مورد ارزیابی قرار دهیم.»
۹۰ تولید کننده لنت ترمز در کشور فعالیت میکنند که در این میان ۵۰ تولید کننده عضو انجمن هستند، اما لنت ترمز قاچاق و زیرزمینی هم بهوفور در بازار عرضه میشود؛ از جمله لنت ترمزی از جنس مقوا!
برچسب هاگرانی تعمیر خودرو
این مطالب را نیز ببینید!
پیشبینی بورس فردا ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۳
به گزارش رمز فردا : شاخص کل بازار بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز …