مهندس حسین عباسی نیا /سازنده بزرگترین پل معلق خاورمیانه :آماده اجرای پروژه های بین المللی هستیم

سازنده بزرگترین پل معلق سه طبقه خاورمیانه در گفت و گو با سایت تحلیلی خبری رمز فردا

خبرنگار : ماناامامی

به گزارش رمز فردا ،آقای حسین عباسی نیا مدیر عامل و از سهامداران شرکت فراسازه سرعین اولین سازنده پلهای معلق تفریحی گردشگری در کشور می باشد که در سال ۱۳۸۴ طولانی ترین پل معلق خاورمیانه را به طول ۳۶۵ متر در استان اردبیل و منطقه مشکین شهر را طراحی و ساخته و در سال ۱۳۹۴به بهره برداری رساند ، سپس با کسب تجربه در این پروژه در سال ۱۳۹۸ در استان اردبیل و شهر هیر اولین پل معلق تمام شیشه ای را با طراحی و ساخت مهندسانی ایرانی به بهر برداری رسانید .

مهندس عباسی نیا در گفت و گو با رمز فردا عنوان کرد ،این بار در سال ۱۴۰۲ اقدام به طراحی اولین پل سه طبقه ترکیبی در کشور نمودیم که یک اثر جاودانه و مهندسی می باشد. این پل با دهانه ۲۶۰متر و ارتفاع ۱۱۰ متر از کف دره و ارتفاع ۲۱۰۰متری از سطح دریاودر ۵ کیلومتری شهر تفریحی و گردشگری سرعین قرار دارد . این پروژه با نام دهکده گردشگری در بند سرعین ازتاریخ ۱۴۰۳/۵/۲۱با حضور جناب آقای ضرغامی وزیر محترم میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و مقامات استانی ، کشوری و لشکری افتتاح و پذیرای گردشگران داخلی و خارجی می باشد .

دهکده گردشگری سرعین در زمینی به وسعت ۱۳ هکتار طراحی گردیده که پل ترکیبی ۳ طبقه فاز اول آن بوده و فازهای بعدی شامل قسمت تفریحی (شهر بازی ، بانچی جامپینگ ، سوئینگ ، دوچرخه هوایی و پل صخره ای شیشه ای و ………) قسمت اقامتی ( هتل ، شهرک ویلایی ، ویلاهای صخره ای و ……) می باشد که طی سال ۱۴۰۴ ساخته و به بهره برداری خواهد رسید .

همچنین مهندس عباسی نیا افزود، تمامی پروژه فوق با سرمایه شخصی سهامداران و بدون در یافت هیچگونه تسهیلات و کمک دولتی طراحی ، ساخت ، بهره برداری گردیده است و در تمامی مراحل با بهره گیری از مهندسین داخلی و نیروهای بومی و محلی ( صرفا نیروی کار شهر های محل پروژه ) بوده است .

در اکثر کشورها حوزه گردشگری خود باعث ارز آوری و جذب گردشگر و همچنین رونق اقتصادی منطقه و اشتغال زایی و کار آفرینی میگردد و متاسفانه در کشور ما به این حوزه اهمیت چندانی داده نشده است ، پس ازبهره برداری از پل ها مشکین شهر و هیر و سرعین خود نمایانگرگفته ی فوق می باشد .

این شرکت آمادگی دارد که با همکاری استانداری ها و شهرداری ها و شورای شهر در نقاط مختلف کشور در غالب پروژه های پیمانکاری و مشارکت نسبت به احداث پروژه های مشابه گردشگری اقدام نماید.

در مدت زمان ۲۰ سال گذشته سابقه نشان داده که با استفاده از مهارت و دانش فنی و تخصص مهندسان داخلی و سرمایه های شخصی می توانیم پروژه هایی بزرگ و منحصر به فرد را به سامان برسانیم و در دولت های گذشته جوایز بسیاری در خصوص پروژه های خلاق و نوآورانه و به عنوان کار آفرین برتر را کسب نماییم. حال در اینجا اعلام می می کنیم که در صورت همراهی ارگان ها و اتاق بازرگانی و وزارت امور خارجه آمادگی طراحی و ساخت پروژه های برون مرزی را دارا می باشیم  و نیازمند معرفی شدن توسط سفرا به کشورهای منطقه نظیر عراق و ترکیه و آذربایجان و ارمنستان و …….که پتانسیل لازم برای انجام چنین پروژه هایی را دارند می باشیم .

مهندس عباسی نیا بیان کرد ، متاسفانه در سفرهای تعاملات اقتصادی شرکت هایی  که همراه ریاست جمهوری و سفرای محترم میگردند تنها گروهی که در آن جایی ندارند حوزه ی گردشگری می باشد .کشوری نظیر کشور ما که رتبه ی نهم گردشگری را دریونسکو دارد فقط دارای فراکسیون در مجلس می باشد و کمسیون مستقلی در مجلس نداریم و زیر مجموعه کمسیون فرهنگی هستیم ما باید از طرف سفرا و اتاق بازرگانی صنایع و معادن معرفی شویم زیرا در سفرهای رئیس جمهور ی که بخش خصوصی با او همراه می شوند تنها گروهی که در آن جای ندارد حوزه گردشگری می باشد کشوری نظیر ما با این همه پتانسیل که در یونسکو رتبه ی نهم را داریم در مجلس فراکسیون هستیم و کمسیون مستقلی نداریم و زیر مجموعه کمیسیون فرهنگی می باشیم و این نشان دهنده این است که گردشگری در اقتصاد تعریف نشده و ما نیاز حمایت بخش خصوصی و  دولتی را داریم که بتوانیم خدمات فنی مهندسی خود را به سایر کشور های منطقه صادر کنیم وموجب افتخار و …….برای کشورباشیم .

پروژه های گردشگری جهت جذب گردشگر نیازمند تبلیغات در صدا و سیما می باشد و ما نیز این امر را انجام داده ایم ولیکن هزینه های تبلیغات بسیار سنگین و اصلا توجیهی برای مجموعه گردشگری ندارد و با عنایت به اینکه در حوزه ی گردشگری هیچگونه سازمان و انجمن و ان جی او(NGO ) وجود ندارد که با مشارکت یکدیگر برای تبلیغات همکاری کنیم و به عنوان مثال هزینه اجاره بیلبورد در اردبیل بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان و در تهران به ماهی ۵۰۰ میلیون تومان می رسد از این رو دولت می بایست در حوزه گردشگری سوبسید تبلیغات این پروژه ها را در نظر بگیرد .

در پایان شایان ذکر می باشد که دلیل سرمایه گذاری این جانب در پروژه های گردشگری عشق و وطن پرستی می باشد چرا که با  این حجم سرمایه گذاری می توان در مسیری دیگرو با موانع و سختی های خیلی کمترسود بیشتری را حاصل نمود ولیکن با راه اندازی چنین پروژه هایی از دیدن اشتغال جوانان منطقه و حضور گردشگران لذتی بیش از سود اقتصادی حاصل می گردد.

 

 

این مطالب را نیز ببینید!

قیمت بیت کوین و اتریوم امروز سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳

امروز قیمت بیت کوین در بازار بالا رفته است و به ۵۸,۳۶۴ (پنجاه و هشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *