پنج شنبه , آذر ۱ ۱۴۰۳

بررسی علل و عوامل موثر بر رابطه کار آفرینی با ویژگی های شخصیتی مدیران در شرکت ایران خودرو

امروزه در عرصه جهانی ، خلاقیت و نوآوری ، عامل کلیدی و رمز ورود به بازارهای رقابتی جدید است و از افراد خلاق ، مبتکر و نوآور با عنوان کارآفرین یاد می‌شود . بر این اساس در جوامع توسعه یافته و یا در حال توسعه نیز ، شناسایی کارآفرینان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ، زیرا کارآفرینان به مثابه یکی از مهمترین و توانمندترین اهرم‌های رشد اقتصادی که موجبات یک حرکت سازنده و متحول را در جامعه فراهم می‌سازند ، مورد توجه برنامه‌ریزان اقتصادی قرار گرفته‌اند و منشأ تحولات بزرگی در زمینه‌های تولیدی و خدماتی شده‌اند . در بسیاری از کشورها ، سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی هم برای پیشبرد امور و حل مشکلات خود کارآفرینان را به یاری طلبیده‌اند . آنچه به عنوان یک تصویر کلی از کارآفرینی می‌توان ارائه داد این است که اساس کارآفرینی به فعلیت درآوردن ایده‌های ناب فکری از حالت بالقوه است . به عبارت دیگر کارآفرینی بر مبنای یک تفکر نو و روحیه خلاق و نوآور و با توجه به نیاز جامعه شکل می‌گیرد . کارآفرینان در همه جا وجود دارند ؛ ولی هر جامعه‌ای به میزان اهمیت و جایگاهی که برای این افراد قائل است ، از اثر بخشی این عوامل بهره‌مند می‌شود .

نقش کلیدی کارآفرینان در عرصه‌های مختلف منجر به افزایش بهره‌وری ، اشتغال‌زایی بالا ، کاهش هزینه‌های واحد و درنتیجه توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه می‌شود . بنابراین شناخت کارآفرینان و مطالعه بر روی ویژگی‌های آنان و برنامه‌ریزی برای آموزش و پرورش مدیران کارآفرین در جامعه می‌تواند سازمان‌ها را در شناسایی و به کارگیری مناسب این افراد یاری نماید .

مجموعه فعالیت هایی که در فرایند تحقیق صورت می گیرد، برای رسیدن به نتایج تحقیق بوده که بر اساس آنها می توان به ارائه راهکارها و پیشنهادات در خصوص مشکلات و مسائل مدیران سازمان مربوط( شرکت ایران خودرو)  پرداخت.چرا که هدف از انجام تحقیق بررسی علل و عوامل موثر بر رابطه کار آفرینی با ویژگی های شخصیتی مدیران در شرکت ایران خودرو می باشد و در آن پژوهشگر به ارائه راه حل ها و راهکارهائی در جهت بهبود و رفع آنها می پردازد. در ادامه به توصیف جداول آماری و نیز تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات پرداخته و درپایان به بررسی و تجزیه وتحلیل نهایی فرضیات پرداخته شده تا براساس آن نتیجه گیری و ارائه پیشنهاد شود.هدف از انجام این پژوهش بررسی علل و عوامل موثر بر رابطه کار آفرینی با ویژگی های شخصیتی مدیران در شرکت ایران خودرو می باشد.

کلمات کلیدی:

ریسک پذیری، خلاقیت، مسئولیت پذیری، اعتماد به نفس، انعطاف پذیری، سخت کوشی و…

 

پژوهشگر

مریم رستمی – کارشناس ارشد علوم اجتماعی

 

این مطالب را نیز ببینید!

عملکرد نامزد‌ها در مناظره‌های تلویزیونی بیان کننده چه چیز است ؟

سعید جلیلی: یکی از نامزدهای اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری ایران، دیدگاه‌های خاصی در زمینه اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *