پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

افتتاح سامانه علم سنجی در دانشگاه آزاد اسلامی

سامانه علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر طهرانچی افتتاح شد

سامانه علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر طهرانچی و دیگر اعضای هیئت علمی دانشگاه افتتاح شد.به گزارش رمز فردا  مراسم افتتاحیه سامانه علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی و برخی از مسئولان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مجازی برگزار شد.

در این مراسم داود طغرایی، دکتری مکانیک و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن مثبت خواندن راه‌اندازی سامانه علم‌سنجی گفت: فرآیند داوری مقالات و رتبه‌بندی استادان در ایران کمی دشوار است اما با بخش‌نامه‌هایی که دانشگاه آزاد اسلامی به‌خصوص در زمینه سرآمدان علمی داده شاهد تکاپو و پویش استادان و اعضای هیئت‌های علمی‌ برای اتخاذ یا ارتقای پارامترهای مورد نظر سرآمدی علمی هستیم.

طغرایی ادامه داد: برای برخی جای سؤال وجود دارد که چگونه می‌توان در سال تعداد زیادی مقاله داد درحالی‌که از ظرفیت‌های کار تیمی غافل هستند اگر هر استاد چند تیم حرفه‌ای داشته باشد که در آنها دانشجویان زبده حضور دارند و کار تدوین مقاله را با یکدیگر انجام می‌دهند، موفق خواهد شد در سال بیش از ۱۵ مقاله داشته باشد.

وی در ادامه افزود: امیدواریم که با بهبود شرایط دانشگاه آزاد اسلامی از آسیبی که دانشگاه‌های دولتی دچار آن هستند و خروج اساتید را تجربه می‌کنند در امان بماند. طرح سرآمدان علمی و جذب هیئت علمی الف و ب به فرآیند شایسته‌سالاری و کیفی‌سازی در دانشگاه آزاد اسلامی کمک خواهد کرد.

در ادامه مراسم نجفی دیگر عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سال‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی جای شاخص‌های رتبه‌بندی استادان و اعضای هیئت علمی خالی بود؛ اما با زحماتی که در دوره اخیر در حال انجام شدن است امیدواریم این خلأ به‌زودی پر شود. در موضوع سرآمدان علمی توجه به رشته‌های تخصصی با ایندکس‌های مختلف و مجلات داخلی و خارجی و رشته‌های علوم انسانی که اغلب کمتر مورد تفقد هستند حائز اهمیت است.

همچنین اصغر کشتکار، دیگر عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم ضمن تشکر از فرصت ایجادشده برای گفت و شنود مستقیم با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: معتقدم که دانشگاه آزاد اسلامی در دوره اخیر با نگاه علم‌محوری که به دانشگاه دارد از سیاسی کردن فضا پرهیز کرده و استادان و مسئولان توانمند را از دوره قبل در بدنه مدیریتی خود حفظ کرده است.

وی افزود: از آنجا که در سامانه علم‌سنجی یکی از پارامترهای سرآمدی استادان مقالات هستند باید به ضریب ارزش مجله یا پایگاه علمی که مقاله هم در آن منتشر می‌شود هم توجه کرد چرا که ارزش مجلات مختلف متفاوت است.

کشتکار افزود: آنچه امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم مدیریت جهادی با رویکرد مصلحت کشور است و دانشگاه باید متوجه مسائل کشور باشد و شاخص حل مسائل کشور در موضوع سرآمدی علم باشد.

در ادامه مراسم سامانه علم‌سنجی توسط دکتر طهرانچی افتتاح و اجزای مختلف سامانه بررسی شد.

خبر گزاری آنا

این مطالب را نیز ببینید!

کاربرد هوش مصنوعی در تعیین جنسیت

به گزارش رمز فردا : مطالعات اخیر در دانشگاه «استنفورد» اعلام کرد: دقت هوش مصنوعی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *