پنج شنبه , آذر ۱ ۱۴۰۳

بهره برداری از طرح های ملی وزارت راه و شهرسازی آغاز شد

بهره برداری از طرح های ملی وزارت راه و شهرسازی آغاز شد

 بهره برداری از طرح های ملی وزارت راه و شهرسازی با ارزش سرمایه گذاری ۱۰ هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان با حضور رییس جمهوری آغاز شد.

به گزارش رمز فردا ، در واپسین هفته های فعالیت رولت تدبیر و امید، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی از طریق ویدیو کنفرانسی در هشتاد و ششمین برنامه افتتاح طرح‌های جهش تولید در دولت تدبیر و امید ۱۰ هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان طرح ریلی و آزادراهی در استان‌های یزد، فارس، زنجان، قزوین، اصفهان، البرز و مازندران را بهره‌برداری کرد.

نخستین طرح مهمی که با دستور رییس جمهوری در حال بهره برداری است، عبور آزمایشی از «تونل البرز» به عنوان بزرگترین تونل جاده‌ای خاورمیانه به همراه راه‌های دسترسی به آن به طول ۹ کیلومتر است که در منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال قرار دارد.

قرار است این مسیر برای ایام پیک ترافیک یا زمان‌هایی که ضرورت ایجاب می‌کند باز شود تا مردم بتوانند از این مسیر عبور کنند و گردنه سخت، برف‌گیر و حادثه‌خیز جاده موجود حذف شود. بدین ترتیب مسیرِ رفت از طریق جاده دسترسی و داخل تونل البرز و مسیر برگشت هم از طریق جاده قدیم و داخل تونل قدیم کندوان انجام می شود.

هم چنین عملیات بهره‌برداری و افتتاح مسیر ریلی «یزد-اقلید» در حال انجام است که راه‌آهن یزد-اقلید از ابرکوه می گذرد و  امکان اتصال ریلی به یاسوج را هم در آینده فراهم می کند. طول راه‌آهن یزد-اقلید ۲۷۰ کیلومتر است و از مزایای آن انتقال بار مراکز مهم صنعتی، معدنی، کشاورزی و جمعیتی حوزه نفوذ طرح در شبکه سراسری راه‌آهن و انتقال مسافر است.

دولت در تلاش برای تکمیل حلقه مفقوده محور ترانزیت ریلی شمال شرق-جنوب غرب و نیز جنوب شرق – جنوب غرب کشور، این خط‌آهن را ساخت و اکنون در حال بهره برداری است.

در سال اول بهره‌برداری از این مسیر ریلی، میزان ترافیک این خط ریلی ۴ میلیون تن بار و یک میلیون نفر مسافر خواهد بود و در سال بیستم بهره‌برداری این رقم به ۷ میلیون تن بار و ۳ میلیون نفر مسافر می‌رسد.

براساس این گزارش، عملیات ریل گذاری مسیر راه‌آهن خاش – زاهدان به عنوان بخشی از راه‌آهن چابهار – زاهدان و مسیر ریلی بستان‌آباد به ایستگاه خاوران در تبریز نیز توسط رییس جمهوری در حال بهره برداری است.

۲ پروژه «خط دوم ریلی قزوین – زنجان»  به طول ۱۸۲ کیلومتر و بخش باقی‌مانده از «خط دوم راه آهن بافق به زرین‌ دشت اصفهان» نیز به طول  ۱۰۶ کیلومتر از پروژهای آماده افتتاح است. افزایش ظرفیت خطوط قدیمی مهترین دلیل افتتاح خط دوم این مسیرهای ریلی است.

منبع : ایرنا

این مطالب را نیز ببینید!

روایت رامبد جوان از بهترین فیلمش

رامبد جوان هفت سال پس از «قانون مورفی» سراغ کارگردانی یک فیلم جدید رفت؛ فیلمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *