پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

بارندگی در ارتفاعات البرز و زاگرس+فیلم

کارشناس سازمان هواشناسی: بارندگی در برخی مناطق استان مازندران و ارتفاعات البرز و زاگرس همچنان محتمل است و در برخی مناطق می‌تواند منجر به سیل شود.

به گزارش رمز فردا ،آقای محمد اصغری گفت: بارندگی‌ها در استان مازندران در ارتفاعات بلده، کجور، پل سفید و آلاشت ادامه دارد و حتی می‌تواند منجر به سیل شود و البته این بارندگی‌ها در ارتفاعات تهران ضعیف‌تر است و می‌تواند در میگون، لواسان، دماوند، آبعلی و فیروزکوه رخ دهد.

وی گفت: در ارتفاعات البرز از جمله آسارا و طالقان نیز این شرایط را پیش بینی می‌کنیم و در ارتفاعات زاگرس در بلندی‌های استان چهار محال و بختیاری نیز احتمال طغیان رودخانه‌ها پیش بینی می‌شود و در شرق کهگیلویه و بویراحمد و جنوب اصفهان نیز وقوع بارش محتمل است.
آقای اصغری افزود: در برخی مناطق استان تهران به ویژه شهر تهران، استان البرز، آذربایجان‌های شرقی و غربی، ارتفاعات سمنان و گلستان نیز بارش‌های معمولی خواهیم داشت و این بارش‌های پراکنده در جنوب و غرب کرمان، ارتفاعات هرمزگان و فارس، شمال و شرق خوزستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان رخ می‌دهد و شاهد رگبار و رعد و برق در این مناطق خواهیم بود.
وی وزش باد را پدیده غالب شرق کشور خواند و گفت: این پدیده در مناطقی مانند زهک، زابل، هیرمند، هامون، نهبندان، سربیشه، ریگان، فهرج و شهداد می‌تواند در برخی ساعات به طوفان شن منجر شود.
کارشناس هواشناسی افزود: ارتفاع موج در آب‌های دریای عمان تا سه متر هم می‌رسد.
آقای اصغری درباره نوسان دمایی هم افزود: این نوسان‌ها تا اوایل هفته آتی ادامه خواهد داشت و هوا خنک خواهد شد، اما در سواحل دریای خزر روند افزایش دما می‌تواند منجر به افزایش هشت درجه‌ای دما هم شود، اما به طور کلی در نیمه دوم هفته آینده هوا گرم می‌شود و به حالت عادی این موقع از سال بر می‌گردد.

منبع : خبر گزاری صدا و سیما

این مطالب را نیز ببینید!

به دلیل انتشار تصاویر توهین آمیز؛ دادستانی تهران علیه «دیجی کالا» اعلام جرم کرد

مرکز رسانه قوه قضائیه : به دلیل انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات از برخی محصولات ارائه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *