پنج شنبه , آذر ۱ ۱۴۰۳

طرح جدید بهمن سبز برای اکران فیلم‌ها

طرح جدید بهمن سبز برای اکران فیلم‌ها/ فقط «مدیترانه» تبلیغات دارد

سیدعلی طباطبایی‌نژاد معاون پخش و اکران موسسه «بهمن سبز» از طرح جدید این موسسه برای اکران فیلم‌ها خبر داد.

به گزارش رمز فردا سیدعلی طباطبایی‌نژاد معاون پخش و اکران مؤسسه بهمن سبزدرباره اکران فیلم سینمایی «مدیترانه» به کارگردانی هادی حاجتمند بیان کرد: اواسط خردادماه سال جاری در سازمان سینمایی حوزه هنری تصمیم گرفته شد تا در فاز جدید راه‌اندازی سینماها، طرحی را مطرح کنیم تا روند سینماها به حالت عادی برگردد و تداوم حضور فیلم‌ها رعایت شود، به همین ترتیب خواستیم به سراغ فیلم‌هایی برویم که ریسک پایین‌تری برای فروش دارند و امکان آمدنشان در این شرایط بالاتر است، فکر کردیم این شرایط بهتر است تا اینکه عدد هنگفتی را برای گارانتی فیلم‌های پرفروش هزینه کنیم و بعد هم نتیجه‌ای را که مدنظرمان است، نگیریم.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: از سوی دیگر آمدن این فیلم‌ها باعث تک فیلم شدن می‌شد و سینماهای حوزه هنری به واسطه تعددی که دارند، خوراک دیگری به همراه نداشتند. این طرح بیشتر در خدمت پردیس‌ها بود و سینماهایی که در سطح کشور داریم که با تک فیلم این اتفاق میسر نبود، به همین دلیل ما لیستی از فیلم‌هایی که می‌توانست در این شرایط اکران شود، آماده کردیم. همزمان با سازمان سینمایی وزارت ارشاد، نیز وارد مذاکره شدیم تا در کنار این طرح قرار گیرد، جلسات متعددی در این زمینه برگزار و توافقاتی انجام شد، اما همچنان منتظر تصمیم سازمان سینمایی هستیم تا در این زمینه توافقنامه مذکور امضا شود.

تمام چرخه توزیع حوزه هنری را درگیر می‌کنیم

معاون پخش و اکران مؤسسه بهمن سبز همچنین بیان کرد: در همین راستا لیستی از فیلم‌ها بر اساس ظرفیت‌های فروش دسته‌بندی شدند، تصمیم گرفته شد تا در فصل‌های مختلف اکران شوند و تمام چرخه توزیع سازمان سینمایی حوزه هنری درگیر این ماجرا شوند که پخش سینمایی، تبلیغات و روابط عمومی آثار، اکران آنلاین و در بستر پخش شبکه نمایش خانگی نیز وی‌اودی‌ها و حتی بحث بین‌الملل را نیز شامل می‌شود. بر این اساس اولین فیلمی که وارد این چرخه شد، «مدیترانه» بود که نزدیک به سه سال از تولید آن می‌گذشت، اما دچار بی‌مهری در اکران شده بود.

طباطبایی‌نژاد در ادامه به ظرفیت‌های تبلیغاتی که برای این فیلم در نظر گرفته شده است، اشاره و عنوان کرد: با نزدیک شدن به روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم و مقاومت، احساس کردیم فیلم «مدیترانه» با توجه به شرایطی که دارد گزینه مناسبی است تا اکران شود. البته تصور این را هم نداشتیم که به پیک پنجم کرونا بخوریم، اما با یک هفته تعویق اکران را آغاز کردیم که خوشبختانه شرایط‌مان در اکران مناسب بود، تعداد سالن خوبی با تعاملاتی که با سینماها در اختیارمان قرار گرفت و تقریباً تمام سینماهایی که باز بودند و فعالیت داشتند، فیلم را اکران کردند. متأسفانه به دلیل شرایط کرونا تعدادی از سالن‌ها در شهرهایی چون مشهد، تبریز و گرگان از دست دادیم و معلوم نیست در ادامه این روند به چه شکلی پیش برویم.

ظرفیت‌های ویژه تبلیغاتی «مدیترانه»

وی در ادامه اظهار کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های انتخاب «مدیترانه» ظرفیت‌های تبلیغاتی خوبی بود که در اختیار ما قرار می‌داد. با برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم و متریال‌هایی که تولید شد با ۲ فضای درام عاشقانه و روایتی از رشادت‌های شهدای فاطمیون کار را پیش بردیم و با تعاملات خوبی که تهیه‌کننده داشت، تعداد قابل قبولی تیزر تلویزیونی گرفتیم بر همین اساس فکر می‌کنم در این مدت تنها فیلمی است که موفق به پخش این تعداد تیزر از شبکه‌های سراسری و استانی شده است. با پخش این تیزرها، جدای از تبلیغات فیلم، بحث باز بودن سالن‌های سینمایی نیز در تلویزیون مطرح شد. مخاطب با دیدن تیزر فیلم سینمایی در حال پخش، از باز بودن سالن‌های سینمایی نیز مطلع می‌شود، چرا که طبق آماری که از سینماها داریم، بسیاری از مخاطبان همچنان فکر می‌کنند سالن‌های سینمایی تعطیل هستند و وقتی با باز بودن سالن‌ها مواجه و قطعاً متوجه روند عادی نمایش فیلم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سینماها نیز می‌شوند.

مخاطب با دیدن تیزر فیلم سینمایی در حال پخش، از باز بودن سالن‌های سینمایی نیز مطلع می‌شود، چرا که طبق آماری که از سینماها داریم، بسیاری از مخاطبان همچنان فکر می‌کنند سالن‌های سینمایی تعطیل هستندوی تأکید کرد: این ظرفیت تبلیغاتی بسیار به ما کمک کرد و این نتیجه انتخاب درست ما نسبت به اکران فیلم «مدیترانه» در این زمان است. هرچند قرار بود یکسری حمایت‌ها از این فیلم مانند تبلیغات محیطی، برگزاری رویدادها و. …انجام شود اما به دلیل همزمانی با کرونا منتفی و به بعد از دهه اول محرم موکول شد که در صورت مساعد بودن شرایط امیدواریم این اتفاق رقم بخورد.

طباطبایی‌نژاد همچنین درباره اختصاص بخشی از عوائد فروش فیلم به مردم خوزستان که خبری شده بود نیز گفت: با تعویق یک هفته‌ای اکران و در ادامه اتفاقاتی که در خوزستان رقم خورد، آقای حاجتمند تهیه‌کننده فیلم تصمیم گرفت مبلغی از عوائد فروش را به مردم خوزستان اختصاص دهد که با هماهنگی شرکت پخش در اولین فرصت این اقدام صورت می‌گیرد.

منبع : مهر

این مطالب را نیز ببینید!

کاهش مخاطبان «زخم کاری ۳» و «پدرخوانده»

نتایج نظرسنجی مرکز متا از مخاطبان محصولات پلتفرم‌ها، نشان می‌دهد بینندگان مجموعه «زخم کاری» در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *